פי 16 ב-4 שבועות

התחלואה במגזר החרדי שברה שיא שלילי מפרוץ המגיפה

דאגה גדולה בשל התפרצות הקורונה במגזר החרדי, התפרצות ששברה את השיאים מפרוץ מגיפת הקורונה בישראל • בתוך ארבעה שבועות: מ-100 מאומתים ליום ל-1600, למיליון תושבים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מגיפת הקורונה משתוללת במגזר החרדי: בחודש האחרון נרשם זינוק בתחלואת הקורונה במגזר, כאשר בחודש האחרון, בכל שבוע נרשם הכפלה של התחלואה.

לדברי פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן: "מדובר בהכפלה של פי 16 בארבעה שבועו. זו הכפלה כל שבוע במשך 4 שבועות רצופים, מ-100 מאומתים ליום ל-1600 ליום לכל מיליון תושבים".

לדבריו: "לא היה כזה קצב עליה כאן לאורך המגפה".

פרופסור סגל עדכן על התחלואה הארצית וכתב בטוויטר: "ממתינים לראות את השפעת הסגר והחיסונים, שניהם בימים הקרובים, וברקע גובר החשש מהזן הבריטי בינתיים כצפוי התחלואה עולה, עם בלימה במגזר הערבי, התפרצות גדולה במגזר החרדי. השבוע 1.1% מכל החרדים יצאו מאומתים קצב העלייה בילדים (63%) היה השבוע כמעט כפול ממבוגרים".

מהנתונים של פרופסור סגל עולה כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 1.35, בעוד במגזר הכללי הוא עומד על 1.23.

משה בר סימן טוב באולפן 'כיכר השבת'

כמו כן, נרשמה בשבוע האחרון עליה של 69% במאומתים במגזר החרדי ועליה 50% במספר המאושפזים מהמגזר החרדי. במספר החולים במצב קשה במגזר החרדי, נרשמה עליה של 100%.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס בריאיון באולפן 'כיכר השבת' לתחלואה במגזר החרדי ואמר: ""קיווינו שיקרה נס והנס לא קרה, קיווינו שאם עשרה או עשרים וחמשה אחוז מהחברה החרדית חלתה - זה נותן סוג של חסינות עדר, ואלו לא המספרים. אולי זה היה יכול להיות המספרים אבל במבחן התוצאה זה לא.

"החברה החרדית היא חברה שחיה בצפיפות גדולה מאוד ואורח חיים שהוא מאוד קרוב האחד לשני, קהילתיות, מגע, בתים קטני ומשפחות גדולות, ישיבות ובתי כנסת. אז כמעט שברור מאליו שהדבר הזה יתפרץ.

"אני חושב שזה רחוק מאוד מחיסון עדר, צריך להגיד תודה לאל שלא היה חיסון עדר, כי המשמעות של חיסון עדר היה מביא למספרים יותר גבוהים של תחלואה ותמותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר