תוחמר האכיפה במגזר?

התגבש רוב בממשלה לאישור הסגר ההרמטי

שרי הממשלה צפויים להתכנס בשעה הקרובה ולאשר את הסגר המהודק. אחד מהתנאים שהציבו לכך ב'כחול לבן', הוא החמרת האכיפה על מוסדות החינוך בציבור החרדי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסגר המתקרב: שרי הממשלה, מגוש 'הליכוד' ו'כחול לבן', צפויים לאשר בעוד שעה קלה (שלישי), הליכה לסגר מהודק הרבה יותר, עם הגבלות מחמירות.

לפני תחילת הישיבה התקיימה שיחה בין ראשי הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, שיאשרו את ההחלטה הדרמטית סופית. גנץ התחייב שימנע פגיעה בזכות ההפגנה כתנאי לתמיכתו בסגר.

יו"ר 'כחול לבן' גנץ הודיע לשריו, בתום השיחה עם רה"מ נתניהו ולאחר התייעצות שקיימו שרי 'כחול לבן' עם מומחים, כי יסכים לתנאי הסגר המחמיר, שימשך לפחות עשרה ימים, בתנאי שחופש ההפגנה לא יפגע.

אחרי מאבק שארך מספר ימים, מערכת החינוך תיסגר כליל, לאחר ששר החינוך יואב גלנט נתן את אישורו למהלך, ויו"ר ועדת החינוך רם שפע הודיע כי לא יתנגד, כפוף למספר תנאים. אחד מהם: החמרת האכיפה על מוסדות הלימוד החרדיים.

ל'כיכר השבת' נודע כי השרים - משני גושי הממשלה, ייתכן אף כולם - צפויים לאשר את כלל בקשות משרד הבריאות, ללא החרגות, בהן: צמצום נוסף של איסור התקהלויות ואישור שהייה של חמישה בלבד בחלל סגור ועשרה במרחב פתוח (כיום מדובר על 10 ו-20 בהתאמה). המשמעות: סגירת בתי הכנסת, שוב, וחזרה למנייני חצרות.

מקומות העבודה שישארו פתוחים יהיו רק שמוגדרים "חיוניים", הגבלת המרחק תישאר 1,000 מטרים, אך יציאה מהבית תותר לצרכים חיוניים בלבד כמו קנייה במרכול, בדיקת קורונה או חיסון - ואך ורק ביישוב.

מסעדות תעבודנה אך ורק במשלוחים, ולא יתאפשר איסוף עצמי (טייק אוויי). בנוסף, מספר קווי האוטובוסים יצומצם ב-50%.

גם אם יהיה שינוי כלשהו בישיבת הממשלה, אזי שהוא צפוי להיות קטן במיוחד, כך שבכל מקרה הסגר הצפוי אכן יהיה מחמיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר