פרסום ראשון

מח"ש חוקרת: שוטרים סגרו דיל שקט - והתירו התקהלויות

מח"ש פתחה בחקירה על ההסכם בין גורמים במשטרה לקהילות וחסידויות שונות על עריכת אירועים המוניים למרות הסגר, ללא ביקורת משטרתית בזמן אמת - למרות הכחשת הדיל בידי המשטרה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התקהלות אסורה, השנה בחג הסוכות (צילום: חדשות הערב כאן 11)

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה האם אכן היה דיל בין גורמים במשטרה לקהילות וחסידויות לערוך אירועים המוניים במהלך חג הסוכות האחרון, בניגוד להנחיות הקורונה באותם ימים.

מספר דיווחים, הן של ח"כ משה ארבל והעיתונאי אהרן רבינוביץ מעיתון הארץ על דיל בין המשטרה לחסידויות בשכונת מאה שערים, והם של מפקד תחנת מודיעין עילית שהתיר אירועים המוניים של 'הפלג הירושלמי', התפרסמו בסמוך לחג הסוכות.

הדיל היה כי אם האירועים ייערכו מתחת לרדאר התקשורתי ולא יפיצו תיעוד לתקשורת, המשטרה תעלים עין מההפרות ההמוניות של הנחיות הקורונה.

בפועל, כך לפי החשד של מח"ש, שוטרים שהיו מוצבים באזור, העבירו בזמן אמת דיווחים שקריים למפקדים הממונים עליהם, כביכול אין כל התקהלות אסורה.

בתגובות לתקשורת, הכחישה המשטרה רשמית קיום דיל מעין זה, ובחרה להדגיש את פעולות המשטרה נגד התקהלויות שהיו ברחוב, תוך התעלמות מהעובדה שלא נכנסו למקומות בהם ערכו חגיגות שמחת בית השואבה ברוב עם.

פשיטה משטרתית - רק אחרי סיום החגיגות ההמוניות (צילום: אהרן רבינוביץ, הארץ)

לאחר מכן, אחד הקצינים הבכירים במשטרה שהבין כי אכן מדובר באירוע חריג, בסיומו, הודיע מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, את מפקד יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) ואת סגנו, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

גורם במשטרה העביר את ממצאי הבדיקה למח"ש, שם החליטו לפתוח בחקירה ובימים האחרונים זימנו לחקירה שוטרים רבים שהעידו בנושא, בהם גם קצינים בכירים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "הנושא מצוי בחקירת מח"ש ומטבע הדברים לא נוכל להתייחס אודותיו בשלב זה. נמשיך לאכוף את התקנות בכל מקום שיתגלו הפרות, ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "התיק בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר