סערת המועצות דתיות

פגישת פיוס בין השר אביטן למשנה ליועמ"ש

לאחר חודשים של עימות בין השר יעקב אביטן ליועצת המשפטית במשרדו ולמשנה ליועמ"ש, ארז קמיניץ, השניים נפגשו • המינויים ייבחנו שוב, קמיניץ מבהיר ואביטן פרגן למחלקה המשפטית (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביטן וניזרי, היום (צילום: ללא קרדיט)

שבוע לאחר החלפת ההאשמות ומכתבים חריפים בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, לשר לשירותי דת, יעקב אביטן, השניים נפגשו היום (שלישי) והגיעו להבנות.

במרכז ההבנות הודעת המשנה ליעומ"ש כי מינוי המועצות הדתיות של השר אביטן, ערב פיזור הכנסת, ייבחנו בפרטנות כל מקרה לגופו. במשרד הדתות רואים בהחלטה הישג, שכן רק בשבוע שעבר הודיע קמיניץ כי כלל המינויים מבוטלים.

קראו עוד:

• המשנה ליועמ"ש ביטל את המינויים של השר אביטן
אביטן משיב אש: 'נחפזתם להטיל בי דופי'

מאידך, אביטן התחייב לעבוד בשיתוף פעולה עם הלשכה המשפטית במשרדו, וזה לאחר חודשים עמוסים האשמות נגד היועצת המשפטית עו"ד גליה קליין.

כמו כן, בישיבה ציין קמיניץ לטובה, כי במהלך כהונתו הקצרה של אביטן הושג הישג של כינון 17 הרכבי מועצות דתיות ברחבי הארץ.

בהודעה משותפת מטעם השניים נאמר: "נדונה סוגיית מינוי הרכבי המועצות והממונים הנוספים שנחתמו לאחרונה ערב פיזור הכנסת. בישיבה סוכם, כי ביחס למינויים אלה נדרשת בחינה פרטנית בשים לב לכללים החלים בתקופת הבחירות, ובין היתר בהתייחס לצרכי המועצות, הדחיפות שבמינוים, ובהתאם להליכים הנדרשים על פי הדין".

כזכור, במרכז הביקורת של קמיניץ נגד אביטן נאמר כי בעלי עבר פלילי נבחרו על ידו לתפקידים במועצות דתיות. בהודעה המשותפת מבהיר קמיניץ: "לא הייתה כל כוונה להטיל דופי בכלל המועמדים, אלא אך להתריע על קושי שעלול לחול ביחס למיעוטם של מקרים, שאינם מלמדים על הכלל".

כאמור, אביטן התחייב לעבוד בשת"פ עם הלשכה המשפטית: "בישיבה הוסכם על כל המשתתפים פועלה של הלשכה המשפטית ובה צוות נפלא שעושה עבודתו נאמנה בהתאם להוראות הדין. עוד סוכם, להמשיך בשיתוף פעולה ובתיאום בין הלשכות ועם הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר