המתיחות במפרץ

הדרום קוריאנים דורשים את מיכלית הנפט

משלחת דרום קוריאנית יצאה לכיוון טהרן בבקשה לשחרר את מיכלית הנפט הדרום קוריאנית שנעצרה בידי איראן באזור מיצרי הורמוז בטענה שהיא "מזהמת את הסביבה" (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
המלחים בעת ההשתלטות האיראנית על המיכלית (צילום: טוויטר)

משלחת דרום קוריאנית יצאה לכיוון טהרן בבקשה לשחרר את מיכלית הנפט שנעצרה בידי איראן באזור מיצרי הורמוז.
מקורות ערביים מדווחים כי המשלחת יצאה בניסיון לשחרר את המיכלית הדרום קוריאנית שנעצרה בתחילת השבוע על ידי איראן בטענה כי היא "מזהמת את הסביבה".

המהלך האיראני שהתבצע במקביל לדיווחיה על העשרת האורניום, וברקע המתיחות הגבוהה השוררת המפרץ הפרסי בימים אלו, נתפס כהפגנת כוח איראנית בעקבות הלחץ המדיני בו היא נמצאת.

הדרום קוריאנים מצידם מכחישים את ההאשמות האיראניות על זיהום סביבתי, פרשנים משערים כי סביר יותר שמדובר בניסיון סחיטה איראני לשחרורם של נכסים איראנים בשווי 7 מליארד דולר המוקפאים בדרום קוריאה בעקבות העיצומים האמריקאים על טהרן. איראן מצידה טוענת שהיא זקוקה לכספים הללו על מנת לרכוש חיסוני קורונה.

דרום קוריאה הודיעה, כי היא תשלח לאזור מיצרי הורמוז משחתת הנושאת כ -300 חיילים, המשמשת למלחמה בפיראטים ימיים.

עצירת מיכליות או אוניות באיזור מיצרי הורמוז הוא מהלך שגרתי למדי עבור איראן המשתמשת בכך להפגין את שליטתה במיצר החשוב בו עוברת כ-20 אחוז מתפוקת הנפט העולמי, אך מעצרה של המיכלית הנוכחית שהייתה בדרכה מסעודיה לאיחוד האמירויות הגביר עוד יותר את המתיחות האזורית.

בשנה שעברה עצרה איראן מכלית נפט עם בריטית והחזיקה אותו במשך חודשים לאחר שאחת ממכליותיה הוחזקה באיזור גיברלטר.

בשולי הדברים כדאי לציין כי דרום קוריאה שהתמודדה עם נגיף הקורונה ביעילות מרשימה בגלים הקודמים והיוותה מודל עולמי להתנהגות נכונה, מתמודדת כעת עם התפרצות חמורה של הנגיף והגבלות חברתיות משמעותיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר