מתח בוושינגטון

האלקטורים יתקבלו, הרפובליקנים חלוקים

היום הדרמטי ביותר בפוליטיקה האמריקאית החל בקונגרס עם תחילת קבלת קולות האלקטורים הצפויים לאשר את מינויו של ביידן כנשיא. חשש בבירה האמריקאית למהומות (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

היום הדרמטי ביותר בפוליטיקה האמריקאית החל בקונגרס עם תחילת קבלת קולות האלקטורים הצפויים לאשר את מינויו של ביידן כנשיא. במקביל, מסתמן כי הרפובליקנים חוטפים מכה נוספת בעקבות ההפסד הצפוי במרוץ הצמוד בין הסנאטורים מג'ורג'יה, הפסד שיוביל לאובדן השליטה הרפובליקנית בסנאט האמריקאי.

בשעה האחרונה החלו בקונגרס בהליך הבירוקרטי בדרך כלל של ספירת קולות האלקטורים, מחנה הסנאטורים התומכים בטראמפ בהובלת טד קרוז ינסו לעכב ולשבש את התהליך.

אכזבה נוספת סופגים תומכי הנשיא היוצא כאשר מכיוונו של סגן הנשיא פנס -המנהל את ההליך בקונגרס- נשלחים רמזים לפיהם הוא איננו מתכוון לשבש את ההליך או לסייע בעיכובו. טראמפ עצמו ניסה ללחוץ על פנס להתערב, ורמז כי מעמדו הפוליטי של פנס יפגע אם לא יתערב, כשהוא מכוון לשאיפותיו של פנס להתמודד לנשיאות בבחירות 2024.

כאמור, המתח בוושינגטון מגיע לשיאו כאשר אלפים רבים מתומכי טראמפ נוהרים לבירה מכל קצוות המדינה במטרה "לגבות את הנשיא ולהגן על אמריקה", עימותים אלימים כבר החלו לפני כמה שעות, וקיים חשש להסלמה ניכרת במצב עם התקדמות הליך הספירה הצפוי להסתיים בתוך כמה שעות (תלוי בעיכוב אותו יצליחו לגרום הסנאטורים תומכי טראמפ).

דיווחי כזב, וההאשמות שונות כלפי הדמוקרטים מתרוצצות ברחבי המדינה, ומלהיטים את הרוחות בקריאה "עצרו את הגניבה". טראמפ עצמו צפוי לנאום בכנס של תומכיו, ולא נראה כי הוא מתכוון לתרום להרגעת הרוחות.

נתון מעניין המעיד על עוצמת הפיצול בתוך המפלגה הרפובליקנית בין התמיכה בטראמפ, להסתייגות ממנו, עולה מהדיווח ולפיו טראמפ מתכנן להיעדר מטקס ההשבעה המתוכנן של ביידן ב-20 בינואר, לעומתו קודמו הרפובליקני בתפקיד ג'ורג' בוש המתכנן להשתתף בהשבעה.

בנוסף, לפי דיווחים מג'ורג'יה המועמדים הדמוקרטיים לסנאט הם שניצחו בבחירות שנערכו אמש, ובכך שינו את מאזן הכוחות בסנאט לטובת הדמוקרטים, תורמים לתחושת התבוסה הטוטאלית של טראמפ ותומכיו הרפובליקנים.

הניצחון המסתמן בג'ורג'יה ממנו צפוי ליהנות ממשל ביידן יעניק לו שליטה גם בסנאט וגם בבית הנבחרים, ויקלו עליו לממש את מדיניותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר