תופעה מדאיגה

אחרי מות החרדית: "לא מגיעים בזמן למיון"

פרופ' קובי אסף, מנהל המרל"ד בהדסה מתריע אחרי מותה של הצעירה החרדית מקורונה כי רבים מגיעים לחדר המיון בשלב מאוחר מידי: "זיהוי המצב בזמן ימנע מוות"; צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הדסה)

בעקבות פטירתה היום (רביעי) של מרת שרה קוט ע"ה, אם לארבעה ילדים, לאחר שחלתה בקורונה, והיא בת 40 בלבד, מתריע פרופסור קובי אסף, מנהל המרל"ד במרכז הרפואי הדסה: "להגיע בזמן לחדר מיון ולבדיקות".

תחילה תיאר, "לפני מספר שעות הגיעה אלינו אישה צעירה כבת 40 לחדר מיון עם קוצר נשימה קשה. בדיעבד, מבדיקות שלקחנו, התברר שהיא חולת קורונה. לא ידענו את זה כשהיא נכנסה עם כי התסמינים שלה בהחלט התאימו לזה".

"היא הייתה חולה יומיים - שלושה קודם וכשהידרדר מצבה היא הגיעה אלינו. ברגע שהיא נכנסה השכבנו אותה על המיטה, היא קרסה והופיע דום לב. היא עברה החייאה מאוד ממושכת של למעלה משעה ובסוף ההחייאה, לצערנו, נקבע מותה".

פרופ' אסף הוסיף, "מבדיקות הדם שלקחנו עוד בתחילת ההחייאה, התברר שהיא הגיעה אלינו בעצם במצב של קריסת מערכות ופגיעה בכל מיני מקומות כולל פגיעה לבבית קשה - וזה מה שהוביל כנראה לסוף המצער".

"אני חושב שהמסר החשוב מהמקרה הזה מבחינתנו הוא: אנחנו רואים עכשיו שיש הרבה חולים, אבל ראינו את זה גם קודם, שהרבה פעמים הקורונה הולכת ומידרדרת באיטיות ואז בבת אחת מופיעה ירידה דרסטית במצב החולה עם החמרה קיצונית. לא תמיד אפשר לצפות".

לדבריו, "ראינו יותר ממקרה אחד שאנשים, גם כאלה כמו במקרה הזה שהם חשופים בבית לחולי קורונה ומרגישים רע אומרים 'זה אולי משהו אחר', דוחים את הבדיקות ואת ההגעה לחדר מיון ואז כשהם מגיעים אחרי מספר ימים זה כבר אחרי הידרדרות כשהמצב קשה ואז או שהם יוצאים מזה גרוע, או כמו במקרה הזה, הם לא יוצאים מזה".

"המלצתנו היא בכלל ובעיקר בכאלה שיודעים שהיו חשופים לחולי קורונה: ברגע שמתחילים תסמינים כלשהם, או הרגשה רעה לפנות מיד לחדר מיון ולהיבדק. זיהוי נכון של המצב בזמן ימנע את ההידרדרות ולעיתים קרובות - יציל חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר