שובר שתיקה

רוני נומה: לא כיוונתי למגזר החרדי, אם נפגעו - אני מתנצל

לאחר שצוטט כי אין אכיפה במגזר בשל לחצים פוליטיים, , האלוף (מיל) רוני נומה, פרויקטור הקורונה למגזר החרדי, מדבר לראשונה: "הדברים יצאו מפרופורציה, לא כיוונתי למגזר החרדי, מתנצל" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: הלל רוזבנרג)

לאחר שצוטט כי אין אכיפה במגזר בשל לחצים פוליטיים, , האלוף (מיל) רוני נומה, פרויקטור הקורונה למגזר החרדי, מדבר לראשונה: "הדברים יצאו מפרופורציה, לא כיוונתי למגזר החרדי, אם נפגעו - מתנצל". הריאיון המלא והבלעדי, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

השבוע עוררת סערה כשאמרת בתדרוך שאין אכיפה במגזר החרדי בגלל הלחצים של הפוליטיקאים החרדים

"קודם כל זה לא מה שנאמר. זה מה שאנשים הבינו שאמרתי, אז אני רוצה רגע להבהיר את העניין הזה. הדברים יצאו מפרופורציה. כל מה שאני רציתי לומר זה שאני מציע שלא נופתע מזה שיש לחצים פוליטיים ויש מערכת בחירות והדברים משפיעים בצורה כזו או אחרת.

"לא התייחסתי (למגזר. י-כ), יש קבוצות לחץ, ובואו - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שבה פוליטיקה היא חלק מהעניין של קבלת החלטות, יש לחצים ולא צריך להיות מופתעים מזה שחלק מההחלטות מושפעות מהלחצים האלו".

אין היום אכיפה מספיקה בתוך הציבור החרדי בגלל לחץ של פוליטיקאים?

"התחושה הכללית במדינת ישראל היא שיכולה להיות אכיפה אפקטיבית יותר. זה נכון על כל המגזרים, ואני לא חושב שבשום משבר כדאי לנו שהפתרון יהיה רק אכיפה.

"אתן דוגמה קטנה מהציבור עליו אנחנו מדברים: מישהו אוכף עליך ללכת עם כיפה? אתה הולך עם כיפה כי אתה מאמין. אז אני ביקשתי: תתייחסו למסיכה כמו אל כיפה בזמן חורף. ואז לא צריך ששוטר יבדוק אותך, כי אתה מבין ויש לך ערבות הדדית ואכפת לך".

רוני נומה בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

אבל הבנת שגורמים פוליטיים ניסו לעשות הון פוליטי?

"לצערי ניסו לעשות את זה. לשמחתי כולם כששמעו מה אמרתי ולא ציטוטים לא מדויקים של עיתונאים אז ראו שזה קצת יותר מורכב מהאמירה הפשטנית שמישהו ניסה לשים בכותרת".

הבנת למה נפגעו?

"אני מבין היטב למה נפגעו. ואם זה מה שהייתי אומר אז גם הייתי מתנצל ואם מישהו נפגע ממני אז אני מתנצל אבל בטח זה לא מה שאמרתי".

לא כיוונת למגזר החרדי?

בוודאי. אני כיוונתי לכל מה שקורה במדינת ישראל בתקופה שבה המערכת הפוליטית גועשת ויש לחצים ויש בחירות, אז המערכת מסובכת ומורכבת. לא חשבתי שאני הולך להפתיע את עם ישראל בזה שאני אומר את זה.

אבל כן הופתעת בדבר אחד, בזה שאמרו אל תתעסקו עם נומה, הוא לא מסית

"גם כשאני מעביר ביקורת אני לא מסית. אם יש לי ביקורת אני אומר אותה בצורה מאוד ישירה, ואני חושב שטוב שתהיה ביקורת כי אחרת אנחנו ניכנס לשאננות".

כאמור, ריאיון המלא והבלעדי, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר