הפגנת כח?

ח"כ סמוטריץ' מקים מפלגה: "אני לא כוכב"

המו"מ בין בצלאל סמוטריץ' לנפתלי בנט תקוע, והיום מודיע הראשון על הקמת מפלגה חדשה: "שבענו הרפתקאות וזריקת מנדטים. שנתיים אין בישראל ממשלת ימין בשל כך" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ח"כ בצלאל סמוטריץ', מקים את 'תנועת הציונות הדתית' בזמן שהמו"מ מול נפתלי בנט לריצה משותפת במסגרת 'ימינה' לא מתקדמת, ועוקץ את בנט כי בגללו אין ממשלת ימין, בלי להזכיר את שמו.

"אני קורא לשותפיי בהווה ובעבר. אנשים אחים אנחנו. בואו נשים את ה'אני' בצד ונתאחד סביב דרך, ערכים ודגלים. שבענו פיצולים, תתי מפלגות וחיבורים מאולצים. שבענו הרפתקאות, אספירציות פוליטיות וזריקת מנדטים. שנתיים אין בישראל ממשלת ימין בשל כך. בואו נגלה אחריות, נשלב ידיים ונהיה ראויים לאמון הציבור".

סמוטריץ' הסביר, "אני מבקש להחזיר אותנו אל הישן, הטוב והאהוב. אני מבקש לקרוא לכם אל הדגל למפלגה שמייצגת דרך, תנועה שמשרתת ציבור. זה הבית שבו גדלנו כולנו. זה החינוך שאותו קיבלנו, וזו מהותו של הציבור שאני זוכה להיות שליחו בשנים האחרונות".

לדבריו, "נועדנו לשרת דרך. וכדי שהמפלגה הזו תהיה נאמנת לאורך זמן לדרכה ולא לעומדים בראשה באופן זמני היא חייבת להיות שייכת לציבור שנושא את הערכים האלה. ציבוריות עוברת תהליכים ומשתנה אבל לא מחליפה את ערכיה כמו גרביים".

"אני לא כוכב. אני חלק מתנועה. הקרדיט היחיד שלי הוא הנאמנות לערכים והאחריות שגיליתי לכל אורך השנתיים האחרונות לאחדות המחנה. ויתרתי שוב ושוב על מקומי ותפקידי, השתדלתי להיות לויאלי, לפרגן ולהביט בעין טובה על חבריי גם בתקופות קשות כשהיו מי מהם שנטשו, הפנו עורף ואז ביקשו לחזור. ככה אני מתכוון גם להמשיך בעזרת השם".

הוא קרא לבני הציונות הדתית להצטרף לתנועה: "לא נשווק לכם כוכבים ולא נצטרף לשיח האישים. לא בהתחייבויות ולא בחרמות חלילה. נניח בפניכם מחויבות ערכית ותכניות עבודה. לא נטשטש חלילה את ההבדלים, נדון, נתווכח נלבן, מתוך כבוד אהבה ושלום".

לסיום, פנה גם לחרדים וחילונים. "אז אם אתם חרדים ומאסתם בעסקנות קטנה זה הבית שלכם. אם אתם דתיים ומאסתם בזגזגנות וסיסמאות מלוטשות זו המפלגה שלכם. אם אתם מסורתיים ומאסתם בתככנות, דילים, שטיקים וטריקים, זו הדרך שלכם. אם אתם חילוניים, אך די לכם בפולחני אישיות זהו מקומכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר