העשרת האורניום

מעצמות אירופה בהצהרה משותפת נגד איראן

צרפת, בריטניה וגרמניה מפרסמות היום הצהרה המגנה את הודעתה של איראן כי היא החלה בהעשרת אורניום ב-20 אחוזים: "הפרה של ההסכם והתפתחות מסוכנת" (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: Hamed Saber, מתוך ויקיפדיה)

צרפת, בריטניה וגרמניה מפרסמות היום (רביעי) הצהרה המגנה את הודעתה של איראן כי היא החלה בהעשרת אורניום ב-20 אחוזים, דרגה המוגדרת כצבאית. בשונה מארה"ב, המעצמות האירופיות לא פרשו מהסכם הגרעין מול איראן.

למרות זאת, לנוכח פעולותיה הנוכחיות של איראן הן מצהירות "העשרה של אורניום של עד 20% אינה מוצדקת, צעד זה של איראן מהווה הפרה של התחייבותה בהסכם הגרעין והתפתחות מסוכנת".

בנוסף הצהירו כי "איראן מסכנת את ההזדמנות החשובה לחזור לדיפלומטיה עם הממשל האמריקני הבא".

איראן מצידה טוענת כי אין בכוונתה להפר את הסכם הגרעין, וכי סעיף בהסכם הוא זה המאפשר לה להגדיל את העשרת האורניום.

לצד הצהרותיה של איראן כי תוכנותיה נועדה למטרות שלום בלבד הצהיר היום דובר ארגון האנרגיה האטומית כי "איראן יכולה להעשיר אורניום בשיעור של 60% בהתאם לצרכי המדינה".

על הרקע הזה הזכיר ערוץ חדשות גרמני כי "החלטתה של איראן להעשיר אורניום ברמה של 20% לפני כעשור כמעט הביאה לתקיפה ישראלית ממוקדת על מתקני הגרעין שלה".

באיראן אמרו היום כי טהראן מכריזה על שינוי במדיניות "הסבלנות" נגד ישראל וכי "טהראן מוכנה להעניש את תל אביב על כל מעשה עוול" הדברים נאמרו בתגובה לדברי נתניהו אמש, כי ישראל תחסום את הדרכים של איראן להגיע לנשק גרעיני.

ברקע המתיחות האזורית איראן מקיימת היום תרגיל מל''טים גדול, הנועד להפגין את עוצמתה הצבאית אל מול שכנותיה למזרח התיכון וארה"ב.

בתוך כך מסר היום שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי כי יש לאיראן "עדות חמורה וברורה" בקשר למעורבות ישראל בחיסול מדען הגרעין פחריזאדה. "יש לנו את הזכות להגיב כנגד ישראל, אנחנו נחליט מתי איפה ואיך, חוסר תגובה לחיסול פחריזאדה יעודד את חזרתם של פשעים כאלה" אמר שר ההגנה.

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, איסמעיל קאני אמר ״איננו פוסלים את האפשרות כי הנקמה באויבנו תהיה בתוך ביתם".

כזכור מוקדם יותר השבוע פורסמו דיווחים על מעצר חולייה איראנית שתכננה לפגע בישראלים המבקרים בדובאי, מאוחר יותר הכחישו הרשויות באיחוד האמירויות את הדיווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר