דרמה בוושינגטון

תומכי טראמפ פרצו לקפיטול; אחת המפגינות נורתה ומתה

דרמה בקפיטול: אוהדיו של דונלד טראמפ, פרצו למבנה במהלך הדיון על אישרור כהונת ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב • כוחות הביטחון, ירו באישה למוות • בוושינגטון הכריזו על סגר החל מהשעה 18:00 (בעולם)

(צילום: מסך)

הקונגרס בארצות הברית מתכנס הערב (רביעי) כדי לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן לנשיאות. ההצבעה, בדרך כלל פורמלית בלבד. אך הפעם, בשל סירובו של טראמפ להכיר בתוצאות, האירוע הפך לדרמטי. במהלך האירוע, אנשי טראמפ פרצו למבנה וכוחות הביטחון הביטחון הגיעו למקום להשליט סדר. מפגינה אחת נורתה ונהרגה. בוושינגטון הכריזו על סגר לילי החל מהשעה 18:00 (שעון ארה"ב).

שידור חי

תומכיו של טראמפ, שהגיעו למקום לעצרת בהשתתפות הנשיא, התפרעו. כמה מהם פרצו לגבעת הקפיטול והדיון בנושא הופסק באמצע.

הרשויות הכריזו על עוצר בגבעת הקפיטול וכוחות האבטחה מפנים את עובדי הממשל מהבניינים. השוטרים שהגיעו למקום, ירו לעבר אחת המפגינות ופצעו אותה קשה, לאחר שעה קלה היא נהרגה.

בעקבות סירובו של פנס לדחות את קבלת קולות האלקטורים מהמדינות עליהם הוא טוען כי זייפו את הבחירות, אמר טראמפ כי הוא מאוכזב ממנו. "לפנס לא היה את האומץ לעשות את מה שמצופה ממנו".

הפסקת הדיונים בסנאט

טראמפ אמר בעצרת שערך בשעה זו לתומכיו מול הבית הלבן: "כולנו כאן לא רוצים לראות את הבחירות שלנו נגנבות על ידי שמאלנים רדיקלים ועל ידי תקשורת הפייק ניוז. לעולם לא נוותר, לעולם לא נכיר בהפסד".

"המדינה שלנו סבלה מספיק, לא נסבול את זה יותר, נעצור את הגניבה. אף פעם לא מוותרים כשמדובר בגניבה. הרפובליקנים נלחמים כל הזמן כמו מתאגרף כשידיו קשורות מאחורי גבו".

הוא דרש פומבית מסגן הנשיא למנוע את אישור התוצאות: "מייק פנס יצטרך לעבור בשבילנו. אני מקווה שמייק יעשה את הדבר הנכון. כי אם הוא יעשה את הדבר הנכון, אנחנו ננצח בבחירות".

הפגנה אחרי העצרת עם טראמפ (צילום: מתוך טוויטר)

אך בהצהרה שפרסם פנס לפני הדיון הדרמטי, הבהיר כי אין זה בסמכותו לשנות את התוצאות וכי הוא לא יכול לקבוע אלו קולות אלקטורים לקבל ואילו קולות לדחות.

עם זאת, פנס הוסיף כי הוא שותף לדאגותיהם של אמריקאים רבים, וכי יפעל "לוודא שהדאגות בנוגע לניהול הבחירות יזכו לשימוע פתוח והוגן".

מיד לאחר מכן, קיבל פנס את בקשותיהם של קבוצת סנאטורים אמריקאים, בהובלת טד קרוז, לקיים דיון במטרה שיוכלו להצביע נגד מינוי ביידן.

טראמפ ופנס (צילום: שאטרסטוק)

המהלך בכללותו לא צפוי למנוע את מינויו של ג'ו ביידן שישבע אמונים ב-20 לינואר, אך עשוי לעכב במעט את המהלך ולהציג תמיכה בטענות של טראמפ.

בהודעה מטעמם נכתב: "אנחנו לא נאיבים. אנחנו מצפים שרוב הדמוקרטים אם לא כולם, וכנראה יותר מכמה רפובליקנים, יצביעו נגדנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר