בעולם מגנים

נשיא רפובליקני מאשים: "היצרים שולהבו"

בודדים אך בכירים במפלגה הרפובליקנית גינו את המתקפה הלילה על גבעת הקפיטול: "רפובליקת בננות" • גל גינויים ברחבי העולם: "להפסיק לרמוס את הדמוקרטיה" (אקטואליה)

(צילום: שאטרסטוק)

המתקפה על גבעת הקפיטול שהביאה להפסקת ההצבעה על אישור נשיאותו של ג'ו ביידן: נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, איש המפלגה הרפובליקנית, פרסם גינוי חריף.

"אני נחרד מהתנהגותם הפזיזה של מנהיגים פוליטיים אחדים מאז הבחירות ומחוסר הכבוד שמגלים כיום למוסדותינו, למסורת ולאכיפת החוק", כתב בוש.

בוש הוסיף, "זו הדרך שבה מתווכחים על תוצאות בחירות ברפובליקת בננות, לא ברפובליקה הדמוקרטית שלנו. גבעת הקפיטול נכבשה על-ידי אנשים שהיצרים שלהם שולהבו על-ידי שקרים ותקוות שווא".

"מרידה יכולה לגרום נזק כבד למדינה שלנו ולמוניטין שלנו. המדינה שלנו חשובה יותר מאשר הפוליטיקה של הרגע", כתב הנשיא לשעבר.

הסנאטור מיט רומני, שהתמודד מול טראמפ בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית כתב: "מה שקרה היום זה מרידה, שמי שהסית אליה הוא נשיא ארה"ב. אלה שבוחרים להמשיך לתמוך בהתנהגות המסוכנת שלו על-ידי מאבק בתוצאות של בחירות לגיטימיות ודמוקרטיות ייחשבו לנצח למשתפי פעולה בהתקפה חסרת תקדים נגד הדמוקרטיה שלנו".

גל גינויים ברחבי העולם

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון אמר כי התמונות המגיעות מוושינגטון - ביזיון. הוא קרא לדמוקרטיה הגדולה בעולם להעביר את השלטון בצורה מסודרת.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, כתב: "אני עוקב בדאגה אחר החדשות המגיעות מגבעת הקפיטול בוושינגטון. אני בוטח בכוחה של הדמוקרטיה האמריקנית. הנשיא החדש ג'ו ביידן יתגבר על ימי המתיחות האלה, ויאחד את העם האמריקני".

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס הביע דאגה כי אויבי אמריקה יתעודדו בעקבות התמונות הקשות. "טראמפ ותומכיו חייבים לקבל סוף סוף את החלטתם של הבוחרים האמריקנים ולהפסיק לרמוס את הדמוקרטיה".

ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג אמרה: "זו התקפה בלתי מתקבלת על הדעת על הדמוקרטיה האמריקנית. הנשיא טראמפ אחראי לעצור את זה. תמונות מפחידות, ולא ייאמן שזה קורה בארה"ב".

ברוסיה, דווקא היו מרוצים מהתמונות אחרי שהואשמו במהלך השנים על ידי ארה"ב כי היא אינה מדינה דמוקרטית. סגן שגריר רוסיה באו"ם, דמיטרי פוליינסקי צייץ, בפרפאזה למחאות באוקראינה: "מראות בסגנון כיכר מיידאן מגיעים מוושינגטון DC".

גם ונצואלה הודיעה כי היא "מביעה דאגה מהאירועים האלימים המתחוללים בוושינגטון, ארה"ב; היא מגנה את הקיטוב הפוליטי ומקווה שהעם האמריקני יסלול דרך חדשה ליציבות ולצדק חברתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר