"תנחומי הכנים"

הגר"י יוסף ניחם את מחותנו הגר"ש עמאר

הראשון לציון והרב הראשי, הגר"י יוסף, שיגר אמש מכתב תנחומים לראשון לציון ורבה של ירושלים, הגר"ש עמאר, בשל פטירת אחיו ר' ברוך: "עקב המצב נבצר ממני לבוא" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צים הגר"י יוסף והגר"ש עמאר ( (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, שיגר אמש (רביעי) מכתב תנחומים לראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, בשל פטירת אחיו ר' ברוך ז"ל.

בפתח מכתבו כותב הגר"י יוסף: "לכבוד מחותנו הרב הגאון רבי שלמה משה עמאר, הראשון לציון והרב הראשי לירושלים.

"הנני בזה להביע את תנחומי על פטירת אחיו ע"ה, ולצערי עקב המצב, נבצר ממני לבוא מירושלים ונלחם את כת"ר ולכבודו כפי רום מעלתו שליט"א".

הראשון לציון הוסיף: "יקבל את תנחומי הכנים, המקום ינחם אתכם ומן השמים תנוחמו, ולא תוסיפו לדאבה עוד, ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה, ובירושלים תנוחמו".

מכתב הגר"י יוסף לגר"ש עמאר

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר אמש מכתב ניחומים לגר"ש עמאר. את מכתבו פתח נתניהו וכתב: "לכבוד הרב שלמה משה עמאר. מכובדי הראשון לציון ידידי היקר קבלתי בצער את הבשורה המרה על פטירת אחיך, ברוך מרדכי אדרי ז"ל. ליבי דואב איתך ועם משפחתך הנכבדה, ואני מוסר לכם את תנחומי העמוקים.

"ברוך היה אדם שאהבת ישראל מילאה את ליבו. הוא השתייך לקהילה הדתית בפרדס חנה, שאף להגדיל תורה ולאדירה, ופקד בקביעות את בתי הכנסת ביישובו. בד בבד הוא עסק בנתינה לכל נזקק ונצרך".

נתניהו הוסיף: "בתקופת מחלתו החליט ברוך לשמור על רוח איתנה. אני יודע שהספקת להיפרד ממנו בבית החולים, מתוך אהבה ואחווה. לדאבון לב שתי יממות לאחר מכן הוא הלך לעולמו. חבל על דאבדין".

"הרב עמאר ידידי היקר", הוסיף ראש הממשלה: "ברגע קשה זו אני מבקש לחזק אותך ואת כל קרוביך. מי ייתן שתמצאו נחמה בהמשך השמירה על לכידות המשפחה, ובעשייתכם החשובה למען הכלל. כהונתך הרמה כרבה הראשי של ירושלים תהיה בעבורך , בעזרת השם מקור כח ועידוד.

"המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד. עימך ביגונך בנימין נתניהו". סיים נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר