ריאיון מיוחד

באולפן 'כיכר': הפרויקטור רוני נומה מדבר על הכל

התחלואהבמגזר החרדית שזינקה לאחרונה; המוטציה; מתווה הישיבות; האכיפה; החיסונים וההתבטאות שעוררה סערה • פרויקטור הקורונה למגזר, אלוף (מיל) רוני נומה, בריאיון בלעדי לישי כהן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: הלל רוזבנרג)

לפני כעשרה חודשים, האלוף (מיל') רוני נומה הוזעק לנהל את המלחמה בקורונה בעיר החרדית בני ברק, מאז הוא כבר הפך להיות פרויקטור הקורונה למגזר החרדי ב'מגן ישראל', ולמעשה האיש שמנהל את משבר הקורונה במגזר החרדי כולו.

נומה ממעט להתראיין, השבוע הוא הגיע לריאיון בלעדי, באולפן 'כיכר השבת', לאחר שעורר סערה כשצוטט כי אין אכיפה במגזר החרדי בשל לחצים פוליטיים.

בריאיון הנרחב מתייחס נומה לזינוק הדרמטי בתחלואה החרדית, המוטציה שפגעה במגזר, העליה בחולים קשה, האכיפה, סגירת מוסדות החינוך, הסגר והמשמעת והיחסים עם הציבור החרדי. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

השבוע עוררת סערה כשאמרת בתדרוך שאין אכיפה במגזר החרדי בגלל הלחצים של הפוליטיקאים החרדים

"קודם כל זה לא מה שנאמר. זה מה שאנשים הבינו שאמרתי, אז אני רוצה רגע להבהיר את העניין הזה. הדברים יצאו מפרופורציה. כל מה שאני רציתי לומר זה שאני מציע שלא נופתע מזה שיש לחצים פוליטיים ויש מערכת בחירות והדברים משפיעים בצורה כזו או אחרת.

"לא התייחסתי (למגזר. י-כ), יש קבוצות לחץ, ובואו - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שבה פוליטיקה היא חלק מהעניין של קבלת החלטות, יש לחצים ולא צריך להיות מופתעים מזה שחלק מההחלטות מושפעות מהלחצים האלו".

אין היום אכיפה מספיקה בתוך הציבור החרדי בגלל לחץ של פוליטיקאים?

"התחושה הכללית במדינת ישראל היא שיכולה להיות אכיפה אפקטיבית יותר. זה נכון על כל המגזרים, ואני לא חושב שבשום משבר כדאי לנו שהפתרון יהיה רק אכיפה.

"אתן דוגמה קטנה מהציבור עליו אנחנו מדברים: מישהו אוכף עליך ללכת עם כיפה? אתה הולך עם כיפה כי אתה מאמין. אז אני ביקשתי: תתייחסו למסיכה כמו אל כיפה בזמן חורף. ואז לא צריך ששוטר יבדוק אותך, כי אתה מבין ויש לך ערבות הדדית ואכפת לך".

רוני נומה בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

אבל הבנת שגורמים פוליטיים ניסו לעשות הון פוליטי?

"לצערי ניסו לעשות את זה. לשמחתי כולם כששמעו מה אמרתי ולא ציטוטים לא מדויקים של עיתונאים אז ראו שזה קצת יותר מורכב מהאמירה הפשטנית שמישהו ניסה לשים בכותרת".

הבנת למה נפגעו?

"אני מבין היטב למה נפגעו. ואם זה מה שהייתי אומר אז גם הייתי מתנצל ואם מישהו נפגע ממני אז אני מתנצל אבל בטח זה לא מה שאמרתי".

לא כיוונת למגזר החרדי?

בוודאי. אני כיוונתי לכל מה שקורה במדינת ישראל בתקופה שבה המערכת הפוליטית גועשת ויש לחצים ויש בחירות, אז המערכת מסובכת ומורכבת. לא חשבתי שאני הולך להפתיע את עם ישראל בזה שאני אומר את זה.

אבל כן הופתעת בדבר אחד, בזה שאמרו אל תתעסקו עם נומה, הוא לא מסית

"גם כשאני מעביר ביקורת אני לא מסית. אם יש לי ביקורת אני אומר אותה בצורה מאוד ישירה, ואני חושב שטוב שתהיה ביקורת כי אחרת אנחנו ניכנס לשאננות".

צפו בריאיון המלא והבלעדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר