במכתב לצוותים

מנכ"ל החינוך העצמאי: חוזרים למרחב הקולי

הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל החינוך העצמאי, שלח מכתב לצוותי הפיקוח, הניהול וההוראה של החינוך העצמאי בשל הסגר וסגירת מוסדות הלימוד למשך שבועיים (חדשות חרדים)

אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין שלח מכתב לצוותי הפיקוח, הניהול וההוראה של החינוך העצמאי בשל הסגר וסגירת מוסדות הלימוד למשך שבועיים.

להלן נוסח המכתב המלא:

"לצערנו, בעקבות התפשטות התחלואה באופן מהיר וחסר תקדים, נכנסו בתקופה האחרונה כיתות רבות מאוד לבידוד, ובימים אלו הוחלט על סגר מהודק, במטרה לצמצם את ההדבקה. ברור שמצב זה מחייב אותנו לעבור ללמידה מרחוק, דרך המרחבים הקוליים".

משכך, עלינו להיערך כראוי לתקופה הקרובה, על מנת שלא נפסיד את ההשקעה הגדולה בחינוך התלמידים, ועל מנת שהתלמידים ישארו 'מחוברים' כל העת!

חובתנו, להקפיד על עמידה בכללים והנחיות חדות וברורות. בדיוק כפי שדרשו מאיתנו גדולי ישראל שליט"א לעמוד בהנחיות הבריאות 'תו תקן בריאותי', בעת הלימודים בתוככי המוסדות, עתה כשהילדים בבית, חובה על המחנכים וההורים לפעול יחד ולשמור גם על 'תו תקן רוחני'.

עלינו לחשוש לנגף הרוחני, אף יותר מכפי שחששנו לנגף הגשמי – נגיף הקורונה. חובה קדושה על המנהלים ועל הצוותים, כי התקופה המסוכנת שבפתח, לא תביא לאבדן הקדוש והיקר וכל שהשגנו עד כה בחודשי הלמידה 'בין הסגרים'.

אבקש, כי מנהלי בתי הספר יפרסמו כבר עתה בקרב התלמידים וההורים, הנחיות ברורות, אשר יחזקו את הקשר ויאפשרו למידה איכותית ככל הניתן ותקשורת חיובית רצופה בין התלמידים לצוותי החינוך.

נכון יהיה כי הנחיות המנהלים יכללו חיזוקים והתייחסות לכלל שעות היום ולא רק לשעות הלמידה.

• עלינו להקפיד כי תלמידים לא יצאו מביתם בלעדי אישור הוריהם – על ההורים להיות ערים למעשי ילדיהם.

• יש להקפיד כי התלמידים לא יעשו בשום פנים ואופן שימוש בכלים טכנולוגיים שונים המשמשים את הוריהם לעבודה (אפילו מכשירים מוגנים בהיתר), בפרט בתקופה זו.

• על המחנכים לשמור על קשר רצוף עם התלמידים, ועליהם לעודד קשר זה וזאת מעבר להאזנה לשיעורים מוקלטים או להשתתפות בחדרי הועידה במרחבים הקוליים של 'החינוך העצמאי'.

• כמו כן – נכון להטיל שיעורי בית ועבודות בעקבות השיעורים ובהתאם להתקדמות הלמידה וחובה כי צוותי ההוראה יבדקו בדרכים כאלה ואחרות את הנעשה בידי התלמידים.

• יש לכוון התלמידים שסדר יומם יחל כבשגרה בבוקר, ראשיתו תפילה ואז, הקשבה והשתתפות בשיעורים ובחדרי ועידה, עבודות ושיעורי בית. השלמת מטלות לימודיות בשעת ליל מאוחרת פסולה והנזק בה מרובה על התועלת.

כפי ששמענו שוב ושוב ממרנן גדולי ישראל שליט"א, תקופה מורכבת זו, דורשת מכולנו לקרב את התלמידים ולהיות להם ל'ידידים'. מחנכים והורים, נקראים לקיים קשר אוהב וחם, שיבטיח תקשורת חיובית ובונה עם התלמידים.

כל אלה ועוד, כל מוסד ודרכו, כל בית ספר ואופי תלמידיו, מתחייבים מהמצב אליו נקלענו ובבחינת 'הבא להטהר מסייעין אותו', נזכה לסיעתא דשמיא והשבועות הקרובים יחלפו בהתעלות רוחנית וחינוכית ולא חלילה להיפך.

בברכת "וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּֽךָ".

הרב אליעזר סורוצקין
המנהל הכללי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר