מלווים באישור

מטפחת ומעיל אשת הרבי מחב"ד נחשפו בירושלים

בגדים המיוחסים לרבנית חיה מושקא, אשת האדמו"ר רבי מנחם מענדל שניאורסון מליובאוויטש ובת האדמו"ר הקודם, הריי"ץ נחשפו לראשונה, עם אישור בכתב יד הרבנית (חסידים)

(צילום: בית המכירות קדם)

בגדים המיוחסים לרבנית חיה מושקא, אשת האדמו"ר רבי מנחם מענדל שניאורסון מליובאוויטש ובת האדמו"ר הקודם, הריי"ץ - זצ"ל, נחשפו בבית המכירות הפומביות קדם בירושלים.

לבגדי הרבנית נודעת חשיבות רבה בחסידות וכלות נוהגות להשתמש בחלקים ממטפחתה ביום חתונתן.

בין הבגדים שנחשפו: כובע קטיפה, מטפחת פרחונית, אפודה סרוגה, חצאית קפלים וכפפות עור, מעיל פרווה ומעיל צמר. את הבגדים נהגו ללבוש הרבנית חיה מושקא ואחותה הרבנית חנה גוראריה, זצ"ל, והם מלווים באישור שלה על כך: "את הבגדים שלבשנו אחותי ואני בשנות החמישים והשישים".

פריט מעניין נוסף שמוצג לצד הבגדים הוא הזמנה נדירה לחתונת הרבי והרבנית שנדפסה על ידי אמה של הכלה ואשת האדמו״ר הריי"ץ, הרבנית נחמה דינה שניאורסון, ונשלחה לידידותיה ומכריה הקרובים בלבד.

בהזמנה נכתב: "הנני מתכבדת להזמין את כבודם לחג חתונת בתי חי' מושקא תחי' עם החתן הרב מ' מנחם מענדל יחי'". כן מצוינים מקום החתונה ("בעיר ווארשא בחצר הישיבה תומכי-תמימים“). בהזמנה זו, באופן יוצא דופן, באה הרבנית נחמה דינה בלבד על החתום.

לצד פרטי הלבוש וההזמנה, מוצגים ב'קדם' גם קופסת כסף לבשמים והמזוודה ששמשה את הרבי הריי"צ זצ"ל בשנות ה-30 ובנסיעותיו לבתי המרפא בווינה ופריז. כל הפריטים עתידים לעמוד למכירה פומבית שתתקיים בעוד כשבועיים.

מרון ארן, מבעלי בית המכירות הפומביות ’קדם‘, מציין כי "לאור הייחודיות של הפריטים הללו אנחנו מקבלים פניות יוצאות דופן של חסידים שרוצים פשוט להתפלל לצידם או לגעת בהם. מדובר בחפצים מרגשים מאוד ואנחנו שמחים שנפלה בחלקנו הזכות לטפל בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר