צפו בדברים

טראמפ: "הפורעים לא מייצגים את אמריקה"

בפנייה לעם האמריקאי בה גינה את האלימות בגבעת הקפיטול, טראמפ הודה לראשונה על הפסדו ועל העברת הממשל לידי אנשי ביידן. "להיות נשיא זה כבוד חיי" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הנשיא היוצא דונלד טראמפ, גינה בפניה לעם האמריקאי את הפריצה של המפגינים לבניין הקפיטול וטען, כי הוא "זועם על האלימות" שראה. הוא פנה לאנשים שפרצו לגבעת הקפיטול ואמר: "לכל אלה שביצעו מעשי אלימות והרס - אתם לא מייצגים את אמריקה. לכל מי שהפר את החוק - אתם תשלמו".

"אמריקה היא, וחייבת להיות תמיד, אומה של חוק וסדר", הוסיף טראמפ. "המפגינים שחדרו לקפיטול טימאו את מקום מושבה של הדמוקרטיה האמריקנית".

לדברי טראמפ, "עברנו בחירות אינטנסיביות, והאמוציות גדולות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהמשיך קדימה". עם זאת, הוא ציין כי הוא ואנשיו ימשיכו לפעול בכל דרך משפטית" כדי לערער על התוצאות, וקרא לרפורמה באבטחת הבחירות. "המטרה היחידה שלי היא להבטיח את אמינות התוצאות. כך אני נאבק להגן על הדמוקרטיה האמריקנית", אמר הנשיא.

לאחר שאמר את הדברים האלה, הכיר טראמפ לראשונה בסיום שלטונו: "הקונגרס אישר את התוצאות. ממשל חדש יושבע ב-20 בינואר. ההתמקדות שלי כרגע תהיה בהעברת שלטון חלקה ומסודרת. זהו רגע שבו עלינו לעבור לריפוי ולפיוס. שנת 2020 הייתה מאתגרת עבורנו. כדי להביס את המגפה ולבנות מחדש את הכלכלה הגדולה בעולם, עלינו לעבוד יחד".

"להיות הנשיא שלכם היה הכבוד של חיי", חתם טראמפ את דבריו. "ולכל תומכיי המדהימים - אני יודע שאתם מאוכזבים, אבל אני רוצה שתדעו שהמסע המדהים שלנו רק התחיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר