בניגוד לטראמפ

סגן הנשיא מייק פנס ישתתף בהשבעת ג'ו בייידן

סגן הנשיא מייק פנס ישתתף בטקס ההשבעה של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן בניגוד לעמדתו של הנשיא היוצא טראמפ שהכריז כי יחרים את הטקס. ביידן בתגובה: "פנס מוזמן להשתתף" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מייק פנס (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמנם הודיע כי לא ישתתף בטקס השבעתו של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן, אך סגן הנשיא היוצא, מייק פנס, יגיע לטקס, על פי בכירים בוושינגטון.

ביידן התייחס בליל שבת להודעתו של טראמפ שיחרים את הטקס ואמר: "זה טוב שהוא לא יגיע. הוא לא מתאים לתפקידו", אמר. לגבי פנס ציין ביידן: "הוא מוזמן להשתתף".

בין פנס לטראמפ נוצרה מתיחות קשה לנוכח תחושתו של הנשיא היוצא כי פנס בתוקף תפקידו כסגן הנשיא שאמור לקבל את רשימת האלקטורים היה צריך למנוע את התהליך, למרות החוק שמחייב אותו לפעול להעברת השלטון בצורה מסודרת. "למייק פנס לא היה האומץ לעשות את מה שהיה צריך כדי להגן על ארצנו ועל החוקה", צייץ טראמפ בטוויטר.

לפנס יש חלום להתמודד ב-2024 בראשות המפלגה הרפובליקנית וייתכן כי בשל כך הוא חותר להיראות כ"הגיוני" יותר ולהגיע לטקס ההשבעה.

כזכור, מאז חסמה טוויטר את חשבונו של טראמפ ברשת החברתית ואף מחקה את כל ציוצי העבר שלו, דבר שמהווה בעיני החוקרים פעולה השוות ערך להרס המוזיאונים של דאעש בעיראק שכן טראמפ צייץ מאות אלפי ציוצים שיכלו לשמש ככר מחקר ייחודי על שנות נשיאותו.

טוויטר הסבירה את החלטתה: "לאחר בחינה מדוקדקת של ציוצים מחשבון המשתמש realDonaldTrump וההקשר סביבם, השעינו לצמיתות את החשבון בשל סכנה להמשך הסתה לאלימות".

ברשת החברתית טענו, כי הודעת טראמפ על כך שלא ישתתף בהשבעת ביידן מעודדת אף היא אלימות וכאילו נועדה לסמן לתומכיו כי יוכלו לחבל באירוע שכן הוא לא יהיה בו כדי להיפגע.

טראמפ, יהיה לנשיא הרביעי בלבד בהיסטוריה שמחרים את ההשבעה של מחליפו, ולראשון שעושה זאת זה יותר מ-150 שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר