החרדים זועמים

בג"ץ התיר חמץ בבתי חולים בפסח; "שופטים חצופים"

זעם רב במפלגות החרדיות, בעקבות החלטת נשיאת בית המשפט העליון לא לאפשר דיון נוסף בהיתר להכניס חמץ לבתי החולים בפסח, למרות בקשת הרבנות הראשית לישראל (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות הודיעה היום (ראשון) על החלטתה לא לקיים דיון נוסף בהיתר שהנפיקה להכניס חמץ לבתי חולים במהלך חג הפסח, ודחתה בכך את דרישת הרבנות הראשית לישראל.

כזכור, הסטטוס קוו שהונהג במדינה, לפיו חמץ לא עובר את פתחם של בתי בחולים בפסח, הופר לפני מספר חדשים בפסיקת בג"ץ, שנעתר לדרישת עמותות אנטי דתיות.

בעקבות כך הגישה הרבנות הראשית בקשה חריגה לדיון נוסף, אולם היום כאמור הנשיאה חיות דחתה אותה, בטיעון כי ההחלטה שניתנה הינה לגיטימית ואין מקום לערער עליה.

במפלגות החרדיות הגיבו לכך בזעם. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כתב: "לא יעלה על הדעת כי במדינה יהודית, בתי חולים יחויבו להכניס לתחומם חמץ בפסח. מיד לאחר הבחירות תדרוש סיעת ש"ס בכנסת את קידום הצעת חוק זכויות החולה (תיקון 'קביעת הסדרים לקבלת מבקרים') התש"ף - 2020, כפי שהוריתי לח״כ משה ארבל להגיש בכנסת ה-23".

"הצעה זו מבקשת לשמור על הסטטוס קוו ולהסמיך את מנהלי בתי החולים בנושא זה, שהרי בית חולים המשרת אוכלוסייה יהודית אינו דומה לבית חולים המשרת אוכלוסיות מיעוטים", הוסיף דרעי.

השר יעקב ליצמן הגיב: "ההחלטה לחייב הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח - מקוממת ומתריסה. זוהי כפייה חילונית מוצהרת במרחב הציבורי. במשך השנים הצלחנו להיאבק משפטית נגד המזימה להפרת הסטטוס קוו בבתי החולים הממשלתיים. נמשיך לפעול בכל דרך למניעת פגיעה כה אנושה במסורת ישראל".

עמיתו, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כתב: "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשניה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות, כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם".

סגן השר אורי מקלב הגיב: "פסיקת בית המשפט אינה מגיע על רקע חוקתי, אלא מתוך השקפת עולם מנוכרת של השופטים שאינם מייצגים את הרוב בארץ ישראל השומר כשרות בפסח. פסיקה אטומה ומנוכרת זו לא באה לאפשר חופשיות למי שאינו רוצה להקפיד על חמץ בפסח - אלא פוגעת באופן ממשי ברוב ישראל השומרים מחמץ בפסח, ופוגעת באופן המעשי מהחולים המאושפזים בבתי החולים לשמור כשרות בפסח. בית המשפט בפסיקתו זו מייצג את עצמו בלבד".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, הוסיף: "בג"ץ החמץ הוא עוד דוגמה לניתוק ולאטימות של השופטים שבשם הליברליזם כופים את דעתם על הרוב המסורתי במדינת ישראל. אני בטוח שמהבחירות האלו, שיתקיימו חמישה ימים לפני חג הפסח, נצא גדולים ומחוזקים ונסגור בחקיקה את הפירצה שמאפשרת לבג"ץ להשליט את מרותו על העם".

סגן שר העבודה והרווחה, משולם נהרי, הגיב: "החלטת בג"ץ לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים בארץ רק מחדדת את הצורך לעגן בחקיקה את כל הנושאים העומדים על הפרק ואשר בכל זמן מנסים גורמים שונים לפגוע בסטטוס קוו ולשנות את המציאות בשטח. בכך הם מנסים לפגוע ביכולת של כלל האזרחים לחיות ביחד ולכבד זה את זה כפי שיהיה מאז קום המדינה.

"ישנם גורמים המעוניינים "לקדם" את המדינה ולהפוך אותה למדינה ככל העמים. הם אינם יכולים לגייס את שליחי הציבור, ולכן פונים לקבל סיוע מבית המשפט ובכך לשלול את סמכות הכנסת בכל דבר ועניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר