מסע הפרידה הכואב • בראשות הגר"ח

"איי משולם, משולם": הלווית ראש הישיבה שנפטר מהנגיף

קהל רב ליווה למנוחות את ראש ישיבת 'קהילות יעקב' הגאון רבי משולם שינקר זצ"ל, שהסתלק לעולמו לאחר שנדבק בנגיף • צפו בתיעוד ממסע הלוויה הכואב, בו השתתף גם מרן הגר"ח קנייבסקי (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי במסע הלוויה (צילום: מוטי גרין)

מאות בני אדם, בראשות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ליוו בשעה האחרונה (ראשון) למנוחת עולמים, את ראש ישיבת קהילות יעקב הגאון רבי משולם שינקר זצ"ל, שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הלוויתו של ראש הישיבה ואיש החסד האהוב, שהרביץ תורה עשרות שנים והעמיד אלפי תלמידים, החלה בבית המדרש לדרמן, ברחוב רשב"ם בבני ברק, כאשר הגר"ח קנייבסקי משתתף בה ומשקיף מחלון ביתו.

יצוין, כי מסע הלוויה נערך לאחר קבלת אישור מהמשטרה, למרות הסגר, תוך השתדלות להקפיד על הנחיות הקורונה במלואן, כולל שמירת מרחק ועטיית מסכה על פני כל הנוכחים.

בין המספידים היה אחי המנוח, ראש ישיבת תפארת התלמוד בירושלים הגאון רבי ברכיהו שינקר, שזעק: "בתקופות הכי קשות הוא היה עמל בתורה. גם כשהיו לו ייסורים גדולים, הוא לא הפסיק ללמוד; להכין עוד פעם את הרשב"א, את רבי עקיבא אייגר".

"כמה יראת שמיים ואמונה השרשת לתלמידים, כשהסברת מה זו אמונה ומה זו השגחה פרטית", הזכיר הגר"ב, ובכה: "משולם, משולם. לקחו אותך מתוך השיעורים. עד יום שישי מסרת שיעורים".

"משמים לא נתנו להתפלל עליך או לבקש רחמים עליך. משולם משולם, איי איי", סיים הגאון רבי ברכיהו שינקר בבכי גדול.

הגר"ב שינקר בהספדו

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי שרגא שטיינמן, שותפו לראשות ישיבת קהילות יעקב, ספד: "כמה הוא היה מוכן לתת מהונו בשביל תשמישי קדושה. איזה צדיק הוא היה, מלבד העמל בתורה שהיה לו, תמיד היה מחפש איך להרבות עוד זכויות".

"הוא היה משקיע בתלמידים שלו ככל יכולתו", סיפר הגר"ש. "היה כואב לו לראות בחורים מדברים ב'דברים בטלים'. כמה אמונה ויראת שמיים הוא הכניס בתלמידים שלו".

בתום משא ההספדים, שכלל גם כמה מבני המשפחה, המשיך מסע הלוויה לרחוב דבורה הנביאה, ומשם לבית העלמין של נציבי ישיבת פוניבז', שם ייטמן הגר"מ שינקר זצ"ל למנוחת עולמים.

צפו בווידאו ובתיעוד ממצלמתו של מוטי גרין

הגר"מ שינקר זצ"ל (צילום מסך: מתוך אתר השיעורים 'בינינו')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר