"להישאר רגועים"

המדינה המוסלמית הגרעינית בחושך ואפלה

תורות ענק משתרכים מחוץ לתחנות הדלק והחנויות של אנשים המבקשים לרכוש גנרטורים אחרי שעות ארוכות בהן המדינה הענקית כולה הייתה שרויה באפילה • מה גרם לזה? (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: מסך מתוך @Mehmetali_Onel בטוויטר)

פקיסטן, המדינה המוסלמית בעלת אוכלוסייה של 212 מיליון איש שרויה באפילה מאמש (מוצ"ש). דובר משרד האנרגיה הפקיסטני מסר בהודעה בטוויטר כי התקלה הארצית נגרמה עקב ירידת מתח בתדרים.

דיווחים מהשעות האחרונות מעידים כי החשמל החל לשוב, אך בינתיים רק לעיר הבירה איסלמבאד.

הרשויות בפקיסטן מפצירות בתושבים להישאר רגועים, למרות זאת דווח כי המוני אנשים צובאים על תחנות הדלק במטרה לרכוש דלק עבור הגנרטורים הפרטיים שלהם המיועדים לגיבוי.

"יש תורים ארוכים מחוץ למשאבות דלק בעיר, מכוניות עומדות בתור בזמן שאנשים קונים דלק לגנרטורים לגיבוי שלהם. הייתי בתור, אנשים חיכו שעות עם פחי דלק ביד" דיווח אזרח פקיסטאני ל-CNN

דובר חברת התעופה הראשית של פקיסטאן, אמר כי כל הטיסות עדיין פעילות למרות הפסקת החשמל. "בכל שדות התעופה הגדולים במדינה יש גנרטורים גיבויים" אמר.

זאת נפילת המתח הגדולה ביותר במדינה מאז 2015 ומקורה בתחנת כוח מרכזית במדינה. תקלות חשמל אינן נדירות בפקיסטאן, ולרוב בתי החולים הגדולים, שדות תעופה ומוסדות אחרים יש גנרטורים משלהם. מי שיכול להרשות לעצמו מחזיק גנרטורים המופעלים על ידי בנזין בבתים למקרה של הפסקות חשמל.

לפני כחודשיים דווח כי ערב הסעודית לוחצת על פקיסטאן להכיר בישראל ולבצע נורמליזיציה, הנשיא הפקיסטני דחה את ההצעה לעת עתה בטענה כי טרם הסכם מסוג זה על ישראל לחתום "הסכם צודק ומספק עם הפלסטינים".

פקיסטן, המצויה בסכסוך ממשוך עם שכנתה הודו, היא המדינה המוסלמית היחידה בעולם המחזיקה ברשותה נשק גרעיני, והיריבות בין המדינות הגרעיניות מהווה את אחד ממוקדי החששות הגדולים לשימוש בנשק גרעיני בלחימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר