אבל בהר נוף

נפטר מקורונה: המחנך הרב יעקב רושניבסקי ז"ל

בירושלים הלך לעולמו בגיל 71 הרב יהושע יעקב רושניבסקי ז"ל, מחנך דגול ומוערך, שהתמודד בשבועות האחרונים עם נגיף הקורונה בו נדבק. הלוויתו תצא בשעה 13:30 (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (באדיבות המשפחה)

אבל כבד בשכונת הר נוף הירושלמית, עם היוודע דבר פטירתו מקורונה של המחנך הדגול הרב יהושע יעקב רושניבסקי ז"ל, מיקירי השכונה ומהתושבים החשובים בה, והוא בן 71.

בשבועות האחרונים המנוח נדבק בנגיף, ומאז מצבו הבריאותי הידרדר מאוד, עד אשר השיב היום (שלישי) את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של בני המשפחה ומכריו הרבים.

ר' יעקב נולד וגדל בעיר בת ים, וכשבגר ונישא העתיק את מקום מגוריו לסקוטלנד, בה עסק בהצלחה גדולה בקירוב רחוקים, לצד לימודו בתורה ובהלכה.

לאחר מספר שנים, עם חזרתו לישראל, השתקע תחילה הרב רושניבסקי בעיר צפת, בה פעל רבות בתחום החינוך, אך בהמשך עבר עם משפחתו לשכונת הר נוף בירושלים, והחל בתפקיד חייו, 'מלמד' בתלמוד תורה, וזכה כך לחנך תלמידים רבים לאורך שנים ארוכות.

המנוח עמד גם מאחורי הקמתו של ארגון 'חברותא', כשהחזון שלו הוא להפוך את לימוד התורה לחווייה אישית ומעניינת עבור הילדים, באמצעות חברותות והכשרת אברכים.

לצורך כך הוא פיקח בצורה אישית ויוצאת דופן על הפרויקט, שנחל הצלחה גדולה, בכך שתלמידים רבים שהתקשו בלימוד, הצליחו לעבור את תקופת ההתבגרות בקלות יתרה.

אחד ממכריו מספר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "בשנים האחרונות היה ר' יעקב נוהג להרצות בענייני חינוך לפני אברכים צעירים והורים, ומסייע רבות למשפחות שהתקשו בענייני חינוך".

"ר' יעקב זכרו לברכה היה גם מכניס אורחים גדול, כאשר היה מארח תמיד את כולם לשבתות, ללא התראה מוקדמת, על אף הדירה הקטנה בה התגורר. בשנותיה האחרונות של אמו, הוא הכניס אותה לביתו, שם טיפל בה עם רעייתו במסירות ובדאגה רבה. מי היה מאמין שככה, באמצע חייו, איש יקר כזה יסתלק לעולמו", מסיים המכר בכאב רב.

בפטירתו, הותיר אחריו הרב יהושע יעקב רושניבסקי ז"ל את בניו ובנותיו, צאצאים ונכדים, ההולכים כולם בדרך התורה וההלכה. הלווייתו תצא בשעה 13:30 מרחבת בית הכנסת 'פני שמואל', ברחוב הרב משקלוב 7 בהר נוף, בדרכה להר הזיתים, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר