החרדים והמדינה

ארי שביט: די לפרצי האנטישמיות נגד החרדים

העיתונאי והפובליציסט, ארי שביט, קורא לעצור את שיח השנאה נגד הציבור החרדי בצל תחלואת הקורונה: "השנאה לחרדים היא דבר מגונה, וצריך לאסור אותה מכל איסור" (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ )

העיתונאי והפובליציסט, ארי שביט, קורא לעצור את שיח השנאה נגד הציבור החרדי בצל תחלואת הקורונה: "השנאה לחרדים היא שנאה מגונה, צריך לאסור אותה מכל איסור". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אני אגיד משפט שיאכלו אותי, אני חושב שאם הייתה מפלגת מרכז רצינית, היא הייתה צריכה לבוא לציבור החרדי ולהגיד: כעת אתם בסכנה שחברת הלומדים תקרוס את תוך עצמה, כל כך הצלחתם שאי אפשר להחזיק את הדבר הזה וכדי לקיים את עולמה של תורה - צריך לתת לאנשים לעבוד וללמוד, בוא נעשה הסדר לעשור קודם כל, שבו יורידו ממכם את חרב הגיוס".

"אבל לא לרדוף אתכם", הדגיש שביט: "לא לשנוא אתכם, לא לקלל אתכם, לא איווט ליברמן וכל הגועל נפש האחר, פרצי האנטישמיות שראיתי באולפנים בזמן הקורונה, מספיק עם זה, השנאה לחרדים היא שנאה מגונה ממדרגה ראשונה וצריך לאסור אותה מכל איסור".

לדבריו: "השלב הבא צריך להיות, שמצד אחד נבין את הבעיות שלכם, אני לא ידעתי עד שישבתי ללמוד את זה, אבל מצד שני - אתם כן, בשביל שכולנו נהיה ביחד, יותר עבודה".

אתה רואה את השינוי הזה, יותר חרדים יוצאים לשוק העבודה

"ישי, אחי אתה. אני ב-2003, הלכתי ללמוד בבני ברק, אני ראיתי כבר אז את התהליכים האלה, התהליכים שעוברים על החברה החרדית כל כך מרשימים. הגיע הזמן שהפוליטיקה החילונית תפסיק עם זה. שתהיה מפלגה מרכזית שתגיד 'אנחנו לא רודפים אתכם ומצד שני לא נכנע לכל תרגיל בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר