"להקדים העבודות"

לקראת השמיטה: הגר"י אפרתי בשיחה ב'זום'

כחלק מהיערכות לשנה הבאה - שנת השמיטה, כינס סגן השר אורי מקלב, את מנכ"לי חברות התשתיות הלאומיות הגדולות לשיחה יחד עם הגר"י אפרתי; "להקדים את העבודות" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב אפרתי ומקלב ב'זום' (צילום: ללא קרדיט)

שנה הבאה, שנת תשפ"ב, כידוע, תהיה שנת שמיטה ובכל המקומות הייעודים והרלוונטים, כבר החלו להיערך לקראת השנה שתבוא. היום (חמישי), קיים הגאון רבי יוסף אפרתי וסגן השר אורי מקלב שיחה ב'זום' יחד עם מנכ"לי חברות התשתיות הלאומיות הגדולות בארץ.

ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות הגאון הרב יוסף אפרתי, שהשתתף כאמור בשיחת 'זום', עמד בדבריו על חובת קיום מצוות השמיטה וסקר את ההלכות הנוגעות לשנת השמיטה בכל הקשור לבניית תשתיות ענק ברחבי הארץ והיתרים ההלכתיים המותרים בשעת חירום.

"יש להקדים", אמר הרב אפרתי, "את כל עבודות הפיתוח ולסיימם טרם כניסת שנת השמיטה כך שבשנת השבע יידרשו רק עבודות תחזוקה", ותוך כדי השיחה, מינה הרב אפרתי, רב ומומחה חקלאי ללוות ולייעץ לחברות בכל שאלה הלכתית שתתעורר.

סגן שר התחבורה, הרשות החרדית והבטיחות בדרכים הרב אורי מקלב דיבר בחשיבות שנת השמיטה וקיום המצוות התלויות בארץ סיפר בהתרגשות, "משפחתי עלתה לארץ לפני יותר ממאה שנים במסירות על מנת שיוכלו לקיים את המצוות התלויות בארץ".

"יש להיערך לשנת השמיטה זמן מספיק מבעוד מועד בכדי לצלוח את הקשיים הבירוקרטיים ולהגיע מוכנים לראש השנה הקרוב – כניסת שנת השמיטה".

יצוין, כי בשיחה נכחו צוות לשכתו של מקלב, הצוותים המקצועיים של משרד התחבורה והמנהלים הכללים של חברות התשתיות בארץ מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, מנהל חברת נתיבי ישראל נסים פרץ, איתמר בן מאיר מנכ"ל נתיבי איילון, מנכ"ל הרכבת מר מיכאל מייקסנר, מנהל חברת חוצה ישראל דן שינבך ומנכ"ל נת"ע חיים גליק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר