בסמטאות השכונה

אלימות משטרתית: בעיטה ישירה לילד • צפו

בעת פעילות המשטרה לאכיפת הסגר בשכונת מאה שערים, ובחסות רגעי המהומה הגדולה, אחד השוטרים הניף את רגלו ובעט בעוצמה בגבו של ילד חרדי שחלף בדרכו • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בשבט תשפ"א | 14.01.21
(צילום: א. כהן)

אחד השוטרים שהשתתף אחר הצהרים (חמישי) בפעילות אכיפת הסגר בשכונת מאה שערים, תועד משתמש באלימות כלפי ילד חרדי שעבר בסמוך אליו, במהלך המהומה הגדולה שפרצה במקום.

כזכור, כוחות משטרה נאבקו עם תושבים ומתפללים, בבית הכנסת 'ישועות יעקב', המשמש כשטיבלך המרכזי של שכונת מאה שערים בירושלים.

השוטרים הגיעו, בכוחות מתוגברים ובהיערכות מוקדמת, ונכנסו לתוך סמטאות השכונה, בדרכם לפזר את התפילה בבית הכנסת הצפוף, בשל איסור ההתקהלות בעת סגר הקורונה.

כבר בדרכם למקום, בעת שחלפו בשוק המפורסם, החלו יידויי החפצים לעבר השוטרים, מגגות וחלונות הבתים.

בעקבות כך בוצעו מספר מעצרים, תוך הפעלת כוח רב. האירוע עדיין בשיאו, כשמכל עבר נשמעות הקריאות "נאצים, תסתלקו מפה".

אחד המעצרים האלימים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רוב הזמן הכוחות התמקדו בעיקר בעוברי אורח, נתנו להם קנסות או עצרו אותם בעקבות אי עטיית מסכה וסירוב להזדהות.

בשלב מסוים, במהלך אחד המעצרים, נראה שוטר מניף את רגלו בגסות ובכוונה ופוגע ישירות בגבו של ילד חרדי, שמיד נמלט מהמקום כשהוא משמיע קולות כאב.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כוחות משטרה שפעלו בשכונת מאה שערים לאכיפת תקנות הקורונה, הותקפו באבנים ושקיות זבל שהושלכו לעברם, וכתוצאה מכך אף נפצעו שוטרים. במהלך הפעילות עוכבו ונעצרו 10 חשודים בגין הפרת סדר, ידוי אבנים וסירוב להזדהות".

"אנו רואים בחומרה רבה את ההתנהגות הפרועה של פורעי החוק שתוקפים שוטרים שפועלים לאכוף את תקנות הקורנה במטרה להוריד את שיעור התחלואה במקום, ולצד האמור - המקרה ייבדק".

במשטרה הוסיפו: "מן הראוי שכל אדם שומר חוק יגנה בכל תוקף את האלימות החמורה שהופנתה כלפי השוטרים במקרה זה, כמו גם במהלך פעילויות אכיפה אחרות שבוצעו לאחרונה ברחבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר