האור שבקצה המנהרה

מתחסנים, מחלימים ושליליים: איך הדרכון הירוק ישנה את חיינו?

יוזמתו של ח"כ יעקב אשר זוכה כבר לתמיכה רחבה, ובמערכת הבריאות מתלבטים מה לאשר למחזיקי הדרכון, הירוק ומתי • בשני: דיון נוסף של ועדת החוקה בנושא (עדכוני קורונה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו מקבל את הפנקס הצהוב אחרי החיסון (צילום: לע"מ)

הסגר השלישי עדיין מעיק על כולנו, מספר הנדבקים גבוה מ-9,000 כבר ארבעה ימים ברציפות והתחלואה הקשה בשיא - אבל במקום אחר, כבר מתכננים את היום שאחרי המגיפה.

עם יותר משני מיליון מחוסנים, כ-170,000 כבר אחרי מנה השנייה, ועוד כחצי מיליון מחלימים מקורונה, במשרד הבריאות ובמל"ל שוקדים בימים האחרונים על תוכנית הדרכון הירוק, שמטרתה להחזיר את המשק והכלכלה מנסיגה - לצמיחה.

ע"פ התכנון, כל אדם שהתחסן בחיסון השני, מחלים מקורונה או אדם שנבדק וקיבל תשובה שלילית ב-48 השעות שקדמו - יוכל להיכנס למקומות המתוכננים בלי הגבלה ולא יהיה חייב בבידוד, אם שהה בקרבת חולה מאומת.

בשלב הראשון צפויים לחזור אירועי התרבות והמופעים, אחרי שהאולמות היו סגורים חודשים ארוכים. רה"מ, שר האוצר ושר התרבות כבר סיכמו על הזרמת 70 מיליון ש"ח, שעתידים להגיע לאומנים. איתם מתוכננים פתיחת מוזיאונים וכנסים.

בשלב הבא צפוי אישור רחב לכניסה למלונות, קניונים וחדרי כושר. בתחילה בתי הכנסת תוכננו להיות בשלב השלישי, אך ממונה הקורונה אש כבר הרגיע את יוזם הדרכון הירוק, ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה', כי יהיה שינוי בנהלים.

באשר לסוגיית בתי הכנסת חשוב להדגיש שהבעיה היא ביצירת מתווה מסודר שיהיה בר אכיפה. ממונה הקורונה אש הסביר לח"כ אשר שהבעיה נוצרת מכיוון שאי אפשר לחייב בית כנסת להציב שומר. אחת הדרכים שנבחנות בימים אלו היא מינוי נאמן קורונה שתהיה עליו אחריות, יותר מהנהוג כיום, וב'יהדות התורה' אומרים כי האישור כרוך בהסכמת גדולי ישראל.

אם כבר ארזתם את המזוודה ואתם בדרך לנתב"ג, בטלו: באשר לטיסות לחו"ל, ב"מגן ישראל" מבהירים, כי הנושא כרוך בהסכם בין המדינות והעניין עתיד לקחת כמה שבועות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ח"כ יעקב אשר פנה אישית לרה"מ נתניהו וביקש ממנו את התערבותו בשיחות מול מדינות אחרות, כדי להאיץ את השימוש בדרכון הירוק. "רק אתה יכול לפתור את הבעיה הזו", אמר אשר לנתניהו.

ביום שני הקרוב תתכנס שוב ועדת החוקה, לדון בהתקדמות משרד הבריאות והמל"ל, וח"כ אשר דוחק לאישור מיידי, גם אם כל הפרטים לא מלאים:

"ישראל צריכה להיות אור לגויים גם בעניין הדרכון הירוק, זו תהיה השלמה לשנה הקשה שעברנו. אלו שאובייקטיבית שלא יכולים לעשות חיסון ייבדקו בבדיקות מהירות וכך נוכל לחזור לנורמליות, לתרבות, לבתי הכנסת, ולספורט. ברגע שיהיה זיהוי אמין, אהיה מוכן לשינוי חקיקה שיחמיר עם זיופים".

"המדינה חייבת להאיץ את הדרכון ולצאת לדרך, גם אם הנושא הבין-לאומי עוד לא נפתר סופית. אין סיבה לעכב את ההקלות שהדרכון יכול להעניק בארץ לענפים שונים", סיכם אשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר