קידוש ה'

כוכב הספורט לא התעדכן בדרמה, בגלל... תפילת המנחה

בקבוצת הכדורסל היוקרתית 'ברוקלין נטס' לא הבינו תחילה מדוע עוזר המאמן, יהושפט סטודמאייר, לא מגיב לעריקתו של שחקן מפורסם. מתברר, כי הוא ניתק את מכשיר הטלפון בעת התפילה (ספורט)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך ספורט 5)

כוכב הכדורסל היהודי-אמריקני, אמארה קארסיירס יהושפט סטודמאייר, המקורב לדת ולמסורת היהודית, קידש שם שמיים ברבים בפני אלפי אוהדים, כאשר גילו כמה התפילה חשובה בעיניו.

בסוף השבוע האחרון הודיע כוכב כדורסל אחר, בשם ג'יימס הארדן, כי הוא עורק מקבוצת 'יוסטון רוקטס' שבטקסס, המשחקת בליגת ה-NBA, לקבוצת הכדורסל 'ברוקלין נטס' שבניו יורק.

מדובר באחד ה'טריידים' הגדולים בשנים האחרונות בעולם הכדורסל, אלא שהשחקן סטודמאייר, המשמש כעוזר מאמן ב'ברוקלין נטס' לא שמע על כך בזמן אמת, כיוון שהתפלל לבורא עולם והיה מנותק מהחדשות.

על פי הדיווח בערוץ הספורט 'ONE', סטודמאייר לא ידע על העסקה שהתבשלה והביאה לקבוצתו את אחד השחקנים הגדולים בענף, משום שחלק ממסע ההתחזקות שלו הוא סגר, כדרכו, את מכשיר הפלאפון בעת שהתפלל מנחה.

כפי שדווח בעבר ב'כיכר השבת', קארסיירס - או בשמו החדש: יהושפט סטודמאייר - חי חיים יהודיים מזה כעשור. מדי יום הוא מתפלל, מניח תפילין ולומד תורה בבית כנסת, ואף מקפיד על שמירת שבת וכשרות. בעבר אף למד תקופה בישיבת 'אש התורה'.

רוקד עם אברכים, לאחר גיורו (ארכיון. באדיבות המצלם)

בשנת 2011 הוא התגייר, זאת לאחר שאמו גילתה לו כי השורשים שלו יהודיים. לפני תקופה קיבלו חייו תפנית חשובה נוספת, כאשר שמו הלועזי השתנה כאמור ליהודי. בהמשך הוא קיבל גם אזרחות ישראלית.

בראיון שהעניק בעבר ל-ynet סיפר סטודמאייר, כי מי שבחר את השם 'יהושפט' היה הרב שלו, ואמר: "אז עדיין לא ידעתי מי היה יהושפט, אבל אחרי שבדקתי בתורה, הודיתי לו שבחר דווקא בשם הזה, כי יהושפט היה מלך יהודה, ודאג להפיץ את התורה".

כשנשאל מדוע הוא הולך עם ציצית, השיב כי זה מה שצריך על פי ההלכה היהודית, וכן משום ש"היא מגנה עלינו, ומאפשרת לי להמשיך לבנות את מערכת היחסים שלי עם אלוקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר