ברקע הזינוק

סיסמה וזבל: איבדו מיליונים בגלל הביטקוין

בעוד מטבע הקריפטו מזנק, יש אנשים שהפסידו מיליוני דולרים בשל העובדה שמדובר בכסף וירטואלי: גרמני אחד שכח את הסיסמה ובריטי אחר איבד את הכונן הקשיח (כלכלה, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הביטקוין, מטבע הקריפטו המצליח בעולם, מזנק בתקופה האחרונה בעשרות אחוזים, אך יש לפחות 2 אנשים שסיפוריהם פורסמו, שאיבדו מיליונים רבים של דולרים.

המקרה הראשון, הוא של סטפן תומאס, מתכנת גרמני שקיבל 7,002 מטבעות ביטקוין בתמורה לעבודה שביצע בו הסביר בוידאו את תהליך הקריפטוגרפיה.

בזמנו, המטבע היה שווה 5 דולר ולכן הוא לא ייחס לכך משמעות רבה מידי, אך כיום - כאשר כל מטבע שווה כארבעים אלף דולר, הוא עלול לאבד את כל הכסף.

תומאס איבד את הפתק עליו רשם את הקוד, ולכן הוא לא יכול לגשת לכסף שלו. אחרי 10 ניסיונות כושלים, הוא יאבד אותם - לתמיד.

"בדקתי את כל הסיסמאות הכי נפוצות שלי. יש לי עוד שני ניחושים ואני נואש ממש. אני פשוט שוכב במיטה וחושב על זה", סיפר. רגע לפני הייאוש וההפסד, פנה למומחי אבטחה - אולי הם יצליחו.

האדם השני שנמצא במירוץ כדי להשיג חזרה את מיליוני הדולרים שאיבד בביטקוין, הוא ג'יימס האוולס, מהנדס IT מוויילס, שמבקש אישור לחפש בזבל כונן קשיח שאיבד לפני מספר שנים, עליו 7,500 מטבעות ביטקוין.

המועצה בינתיים דחתה את בקשתו, למרות שהבטיח לתרום 25% מהכסף לסיוע לחולי קורונה, והאוולס מאוכזב. "הם דחו את הבקשה מבלי אפילו לשמוע את תוכנית הפעולה שלנו ומבלי שתינתן לנו ההזדמנות להציג את התגובות שלנו לחששות שלהם בנוגע לסביבה. זה פשוט 'לא' אחד גדול בכל פעם מחדש".

דובר מטעם המועצה הגיב כי "המועצה אמרה להאוולס כמה פעמים שחפירה אינה אפשרית תחת תנאי הרישיון שלנו, ולחפירה עצמה תהיה השפעה סביבתית עצומה על האזורים הקרובים".

"העלות של חפירה במזבלה, אחסון וטיפול בפסולת עלולה להגיע למיליוני ליש"ט, מבלי שתהיה כל ערובה שנמצא את הכונן או שהוא עדיין עובד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר