הקרע באגודה

סוכם: "ועדת השמונה" תדון בכל המחלוקות

המחלוקת בתוך אגודת ישראל: חברי הכנסת של הסיעה סיכמו כי מחר תתכנס וועדת השמונה ותדון בכל המחלוקות ובהם: הדרישה לשנות את המיקומים ברשימה וועדת כספים (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/FLASH90)

ציר מאיר פרוש וישראל אייכלר, שהחלו לפעול במשותף בתוך אגודת ישראל נגד ההתנהלות הקיימת, דורש שינויים במבנה הסיעה, כמו חילופי מקומות מהמקום החמישי ברשימה ונתינתו לנציג "שלומי אמונים".

בנוסף, הם דורשים כי חסידות בעלזא תקבל מקום גבוה יותר ברשימה מנציג חסידות ויז'ניץ, בהתאם לגודל החסידות.

שבועיים וחצי לסגירת הרשימות לכנסת ה-24, וחברי הכנסת מטעם 'אגודת ישראל' התכנסו לפגישה בשמונה עיניים בחדר הסיעה בכנסת, לפני "ועדת השמונה" שתתכנס מחר בבני ברק.

הפגישה הייתה קצרצרה במיוחד, וכבר אחרי מספר דקות פוזרה עם סיכום בין הפלגים: ועדת השמונה, בה יש שני נציגים לכל סיעה, תדון מחר בישיבתה ב"כל הנושאים שעל הפרק".

חילוקי הדעות נובעים מהעובדה שנוצר מצב כי לסיעה המרכזית של חסידות גור יש 2 נציגים בכנסת, למרות שהדבר ברור לא מגיע לה בהתאם לגודלה.

בנוסף, ההחלטה להעניק את התפקיד הבכיר יותר, יו"ר הוועדה לפניות הציבור לח"כ טסלר מויז'ניץ ולא לאייכלר מבעלזא, והתנהלותו העצמאית של ליצמן שהעניק ליצחק כהן מש"ס את משרד השיכון, אחרי התפטרותו.

עוד דורשים השניים להקים וועדת כספים שתנהל את ענייניה הכספיים של אגודת ישראל, לאור תלונות על התנהלותה הכלכלית המפלה את סיעות שלומי אמונים ובעלזא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר