מצוקה כספית

בית החולים הדסה מודיע: חולי קורונה יווסתו למקומות אחרים

המרכזים הרפואיים 'הדסה', הודיעו הערב למשרד הבריאות, כי יפסיקו לקבל חולי קורונה וזאת בשל חוסר אמצעים וחשש מקריסה. יחד עם זאת, 'הדסה' לא ישביתו את ביה"ח (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הדסה עין כרם (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בית החולים 'הדסה', הודיע הערב (שני) למשרד הבריאות, כי הוא יפסיק לקבל חולי קורונה במצב קל ובינוני וזאת לאור החשש להשאר חסרי אמצעים לטפל בשאר החולים.

לדברי בית החולים: "לא נבצרה מאף אחד העובדה שהדסה נמצאת בימים אלה במצוקה תזרימית קשה עם חובות הולכים ומאמירים לספקים, הפסקת ניפוקים של ציוד רפואי מתכלה ותרופות וסימן שאלה גדול על יכולת הדסה לממן את משכורת ה- 1 בפברואר".

"במקביל הדסה הינה בית החולים הראשי המטפל כיום בארץ בחולי הקורונה. לכן, נכון להיום גודשים את מתחמי הקורונה למעלה מ- 140 חולים, כאשר בהתאמה לתחלואה בירושלים רובם מתחת לגיל 60, למעלה ממחציתם חולים קשים, חולי טיפול נמרץ כולל מונשמים ומורדמים וחולי אקמו".

"במצב זה", מסבירים בבית החולים הדסה, "כאשר כל צוות הדסה מגוייס ומשתדל מעל לכוחותיו גם לטפל בחולים שאינם קורונה, מניעת התמיכות להדסה יוצרת קושי תפקודי נוראי ואף קרוב לבלתי אפשרי".

בבית החולים אף משגרים מסר לציבור ואומרים: "עם ישראל יכול לסמוך על הדסה, שלמרות המצב הנורא והאיום של העובדים העומד ותלוי להשבית את בית החולים ימשיכו קברניטי בית החולים את הטיפול המסור בחולים ולא יתפתו להרים ידיים ולהשבית את המוסד הכל כך חיוני לציבור".

"בלית ברירה, ותוך חשש גדול להימצא במצב של חוסר אמצעים מול חולה שחייו תלויים לו מנגד, הדסה נאלצת להפעיל מנגנון של קיצוב בטיפולים הפחות דחופים ולשמור את המעט שנותר עדיין לחולים הדחופים".

לסיום, מבהירים בבית החולים: "נדגיש כי הנהלת הדסה אינה מסוגלת מצפונית בעת הנוראית הזאת לאיים ולא תצטרף לכל מהלך של השבתה או עיצומים שעלולים לפגוע בחולים. הצוות הנפלא והנהלת הדסה נחושים לטפל בכל הבאים בשערינו עד "הכדור" האחרון. תקוותינו ששוועתינו תגיע לאוזניים המחליטות, ולאותם מקבלי ההחלטות שיכולים לשנות את רוע הגזרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר