הקורונה מכה בעוצמה

עשר נשים חרדיות בהיריון מאושפזות במצב קשה עד קריטי

הגל השלישי של נגיף הקורונה מכה בעוצמה ביהדות החרדית, ובניגוד לגלים הקודמים - הפעם הוא מכה גם בנשים בהיריון • עשר נשים מהמגזר אושפזו במצב קריטי וקשה, תינוק אחד נפטר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה ב'שערי צדק', השבוע ((צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בזאת אחר זאת אושפזו בשבוע האחרון עשר נשים חרדיות בהיריון, במצב קשה עד קריטי, לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. הנשים מגיעות במצב קשה ומהר מאוד מחוברות במכונות הנשמה.

פרופסור נחמן אש, ממונה הקורונה, מר הבוקר לגלי צה"ל: "אנו בוחנים האם תחלואת הנשים בהיריון היא תופעה חדשה או שיש משהו שמייחד את הנשים האלה. נבחן גם הקשר למוטציה".

פרופסור גליה רהב אמרה הבוקר ל'ידיעות אחרונות': "הנשים האלו נמצאות במצוקה נשימתית קשה. חלק מהן מגיעות מריכוזים חרדיים. צריך לחשוב לחסן נשים בהיריון במקומות הללו, בוודאי כשהן בהיריון מתקדם.

"זה לא משהו שראינו בגלים הקודמים. יש לחסן נשים בהיריון מתקדם במקומות עם שיעורי תחלואה גבוהים. יכול להיות שזה קשור למוטציה, נבדוק את זה".

פרופ' ארנון ויזניצר מנהל בית חולים לנשים הסביר אמש: "מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו הפוגע גם באוכלוסיית נשים בהריון צעירה".

רק אמש דווח כי חיה רבקה פולק, חרדית בת 35 משכונת רמת אשכול בירושלים, שנדבקה ב'קורונה' ונמצאת במצב אנוש, הועברה לבית החולים בילינסון, שם נלחמים על חייה וחיי התינוק.

"נכון לעכשיו, היולדת במצב קריטי ושוהת במחלקת טיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת קרקעי בבילינסון, "ליולדת אין מחלות רקע וזה הריונה השביעי", אומרו בבית החולים.

התפרצות הנגיף: אבל אשמים אנחנו // ישי כהן

מדובר על כלתו של הרב יהושע פולק ורעייתו של הרב יחיאל פולק - שהוא אחיו של הגאון רבי טובה פולק, שלפני שבועיים ביתו נפטרה - עשרה חדשים אחרי אמה.

שמות חלק מהנשים המאושפזות במצב קשה:

חיה רבקה (פולק) בת לאה - תינוקה יולד בחודש השביעי להיריונה. במצב קריטי. לאחרונה נפטרה גיסתה הצעירה, באופן פתאומי, ולפני כעשרה חודשים חמותה, ממחלת הסרטן.

חנה (שפירא) בת בלה הדסה - בת 38 ממודיעין עילית. אם לחמישה, בהיריון. גם הוריה במצב קשה מקורונה.

רחל נעמי (ברג) בת אסתר חנה - בת 33 מירושלים, אם לחמישה ילדים. תינוקה יולד כפג בשבוע ה-31 להיריונה, ואף הוא במצב קשה.

יהודית מרים בת חנה גיטל - בת 37 מבני ברק, יולדת.

חדווה בת רחל - יולדת.

• תמר בת אסתר רבקה - בהיריון.

שאשע ברכה בת לאה רבקה - יולדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר