משי זהב בוכה

הבן האבל: "מכחישי הקורונה יותר גרועים ממכחישי שואה"

האיש, שנדמה כי כבר ראה הכל, בעיסוקו ב'חסד של אמת' מזה שנים ארוכות, נשבר • קולו נחנק, בעת דבריו ל'כיכר', מתוך אבלו על אמו שנפטרה. 'איך אפשר לומר 'ידינו לא שפכו את הדם'' • האזינו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו המטלטלים של משי זהב (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א, זועק לפני זמן קצר (שלישי) מעמקו לבו, בשיחה ל'כיכר השבת', מתוך ה'שבעה' על אמו מרת שרה זיסל ע"ה שנפטרה אמש מקורונה, בניסיון כן לעורר את אלו מהציבור שטרם נשמרים להנחיות הבריאות.

האיש, שנדמה כי כבר ראה הכל, בשל עיסוקו ב'חסד של אמת' וסביב גופות נפטרים מזה מספר עשורים, נשבר. קולו נחנק מספר פעמים במהלך דבריו הבאים, מולם קשה להישאר אדישים.

"היום נפטרו בישראל עוד 44 בני אדם", פותח משי זהב. "אלו 44 משפחת נוספות שעולמן נחרב עליהן, שמורידות היום ים של דמעות. כל אלו שמתכחשים למצב ולא שומרים על ההנחיות, יותר גרועים ממכחישי השואה".

ר' יהודה חוזר על דבריו, ומסביר: "מכחישי הקורונה יותר גרועים ממכחישי השואה, כי מכחישי השואה מכחישים את ההיסטוריה, ופה זו הכחשה של ההווה".

"איך הם יכולים להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'? הרי הציבור שלנו, יותר מכל אחד אחר, אמון על הציווי של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', על כל דבר קטן אנחנו רצים למיטב הרופאים; איך יכול להיות שקורה אחרת מול דבר כזה, שהוכח במאת האחוזים שאנשים נפטרים ממנו כל יום".

הבן, ואמו ע"ה (צילום משפחתי)

משי זהב עובד לפן האישי ומתאר: "אמא שלי היתה אישה בריאה, לא היה חסר לה כלום, מלאת חיוניות בחיים, אף פעם לא היתה מאושפזת - והקורונה פגעה בה. רואים בבירור בצילומים, איך הנגיף פגע בריאות, וגרם לצלקת, עד שהיא איבדה את הנשימה ולבסוף נפטרה".

"אני אומר לכל אלו שמתכחשים - לא מקיימים את ההנחיות: תסתובבו בבתי החולים, לא רק כדי לראות את החולים; מספיק לראות את המשפחות שיושבות שם בחוץ, את הכאב, התפילות, הצעקות והבכי".

"בשלושת השבועות האחרונים הייתי ב'הדסה', ובאחד הימים ראיתי קרובי משפחה שבוכים ונגמר להם הטישו לנגב את הדמעות", נחנק קולו של יו"ר זק"א,"אז הלכתי להביא להם עוד, כשהם ממשיכים לחכות ליד מחלקות הקורונה".

"ולא צריך לראות את המצב של כל חולה. מספיק לשמוע את הצעקות שלהם 'מים', 'שירותים' ו'אחות', ולפעמים אין מי שיגש אליהם. הם מתים כמו זבובים".

ב'קדיש', בהלוויה (באדיבות המצלם)

"איך אפשר להתכחש לדבר הזה? הרי אנחנו רואים בשכונות שלנו את לוחות המודעות, שהמודעות עליהם מתחלפות כמו בסרט נע. כל כמה שעות 'טפט' חדש עם שמות חדשים. הרי אין בית או בנין מגורים בלי זעקה ואנשים שעולמם נחרב עליהם וששום דבר אצלם כבר לא יחזור להיות אותו דבר. איך אפשר להתכחש?".

האזינו לדברים המטלטלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר