פרסום ראשון

אחרי שנתיים: תיק חקירת חילול בית הכנסת נסגר ללא תוצאות

חקירת האירוע המזעזע של חילול בית הכנסת וספרי התורה בקרית יובל לפני שנתיים, הסתיימה ללא כל תוצאות לאחר שהמשטרה התייאשה. הגבאים חושפים: "חשדו בנו" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הזוועה בבית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: שנתיים אחרי חילול בית הכנסת בקרית יובל המשטרה סגרה את תיק החקירה של המקרה המזעזע, בו פרץ אדם שזהותו עד היום לא ידועה מה חילל את הבית כנסת, ניקה את טביעות האצבע שלו ונמלט.

כזכור, מדובר בבית הכנסת 'שיח ישראל' של הקהילה הצרפתית ברחוב זנגויל בשכונת קריית יובל בירושלים, בראשות הגאון רבי שלום כהן. מתפללי בית הכנסת הזדעזעו לגלות עם כניסתם לבית הכנסת כי המקום חולל על ידי פורעים. האלמונים פרצו את ארון הקודש, הוציאו את ספרי התורה, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו במקום חומצה.

גורם במשטרה שהיה מעורב בחקירה לפני שנתיים אומר ל'כיכר השבת': "בשעות הראשונות אחרי המקרה חשדנו שמדובר בסכסוך שכנים, אבל מהר מאוד הוחלט בצוות של החקירה לבדוק אפשרויות נוספות. בדקנו כל מידע במקרה הזה, היה חשוב לנו לפענח את זה כמה שיותר מהר, שראינו שאנחנו לא מתקדמים מחקירה, הפכנו כל אבן אפשרית".

שנתיים אחרי האירוע, אחד מגבאי בית הכנסת בקרית יובל חושף בשיחה עם 'כיכר השבת' שהוא ועוד שלושה גבאים זומנו על ידי המשטרה לפוליגרף כמה ימים אחרי המקרה, לטענתו במשטרה "חשדו בגבאים".

גבאי נוסף בבית הכנסת, שמואל מרציאנו, אומר בשיחה הבוקר עם כיכר השבת: "כמה ימים אחרי המקרה גם אני זומנתי לפוליגרף, חשדו בנו. אנחנו היינו בשוק מוחלט, פגע בנו שבכלל חשבו שזה אנחנו. אני פתחתי את הבית כנסת, בקושי התאוששתי מזה וכבר הייתי בפוליגרף".

"המשטרה סגרה את החקירה ואנחנו בסימן שאלה, אם לא חוקרים איך יצליחו לפענח את זה?", שואל מרציאנו ומוסיף, "כואב לנו שהמשטרה סגרה את התיק, זה מראה לנו כאילו זה לא מספיק חשוב להם. יש להם הרבה יכולות".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע פריצה מלפני כשנתיים שבעקבותיו נפתחה חקירה ובוצעו מגוון פעולות חקירה רבות שבסיומן נסגר התיק, ככל שתתקבל ראיה חדשה או כיוון חקירה חדש תפתח חקירה מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר