מתחנן לעזרה ליד מיטת החולה

הוריו ואחותו במצב קשה: "בכיתי לר' חיים, והשיב - 'תלמדו''

כ-15 נשים בהיריון או לאחר לידה מטופלות בבתי החולים אחרי שחלו בקורונה. עשר מהן - חרדיות כולן - נלחמות על חייהן בשעות אלו • אחד מקרוביהן בוכה מרורים, ליד מיטת החולה המונשמת. צפו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מאיר, ליד מיטת החולה (צילום: באדיבות המצלם / Yossi Aloni/Flash90)

בבתי החולים השונים בישראל מאושפזים ברגעים אלו כ-15 נשים שנגיף הקורונה פגע בהן במהלך חודשי היריון. המצב הרפואי של כעשר מתוכן, מוגדר קשה או קריטי, ובמעבדה המרכזית לנגיפים בודקים אם הן חלו באחת המוטציות החדשות.

אחד מן המקרים, אודותיו התפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', קשה במיוחד: חנה שפירא, בת 38 ממודיעין עילית, אם לשבעה ילדים, נדבקה כשהיא בשלבי היריון מתקדמים, ולא רחוק ממנה בבית החולים שיבא, מאושפזים הוריה, אף הם במצב קשה מקורונה.

האישה ובעלה מוכרים ואהובים בעיר. היא מעבודתה כגננת מסורה בת"ת 'דרכי אבותינו' והוא מעיסוקו כמפקח בתלמוד תורה תשב"ר. מצבה כעת קשה אך יציב, והיא מונשמת בטיפול נמרץ קורונה, אך מצב הוריה, קשה ביותר.

מדובר ברב ישעיה שפיצר (72), תלמיד חכם מאחד הכוללים בבני ברק, ובאשתו מרת בלה, גננת נחשבת וידועה בעיר, מזה עשרות שנים.

בנם מאיר, שהינו אח היולדת, אומר כעת בשיחה עם 'כיכר השבת' את הדברים הבאים: "אני נמצא פה ליד המיטה של אמא שלי, שמאושפזת במצב קשה, מונשמת ומורדמת. אבא שלי שוכב גם כן, כמה חדרים ליד אמא שלי, וגם אחות שלי במצב קשה בטיפול נמרץ קורונה".

"אני ממש מתחנן לכולכם, אני רוצה לבקש מכם: תשמרו על ההורים שלכם. תשמרו שהם לא יידבקו, תשמרו על הבריאות", הוא מוסיף, "עם ישראל, אנו זקוקים לתפילות שלכם, וזקוקים למעשים הטובים שלכם שתעשו לזכותם".

מאיר שפיצר מוסיף בתחינה: "הילדים שלי בוכים ממש, שהם רוצים לראות את סבא וסבתא שלהם. תתפללו בבקשה לרפואתם. אלו השעות היפות של עם ישראל, שיודע לתמוך אחד בשני, ואני ממש מתחנן בפניכם שתתפללו על חנה בת בלה הדסה, ישעיה בן גרטה רחל ובלה הדסה בת גיטל".

"הייתי אתמול בבית של אחותי, וראיתי את הבן שלהם הקטן שצריך לעשות החודש 'חלאקה', יושב כולו בדיכאון. ממש פחד אלוקים, לראות ילדים קטנים שהיו שמחים בחייהם, כשהם פשוט לא מדברים. הם מודאגים מאוד מהמצב של אמא שלהם"

"הייתי אצל ר' חיים (קנייבסקי. א.ר.)", הוא מספר, "בכיתי לו על המצב ושאלתי אותו מה אפשר לעשות, והוא ענה: שילמדו תורה. אז תעשו את זה בבקשה, כל אחד בביתו".

מרן הגר"ח (צילום: Yaakov Nahumi/Flash90)

מאיר מוסיף: "אני חושב, שהאנשים שמתנהגים באדישות בנושא המגפה, הם הגורמים בסופו של דבר למוסדות להישאר סגורים, ולביטול התורה. אנשים צריכים באמת לשמור על הכללים של הרופאים, כדי שאף אחד לא יהיה בסיטואציה הזאת".

מקרה אחר, קשה אף הוא, הוא של חיה פולק, שתינוקה יולד בחודש השביעי להיריונה, והיא במצב קריטי מקורונה, כאשר לפני שלושה שבועות בלבד נפטרה אחייניתה הצעירה אסתר - בתו של המשגיח הגר"ט פולק שהספדו בהלוויה זעזע רבים - ולפני כ-11 חודשים נפטרה גיסתה, ממחלת הסרטן.

שמה לתפילה: חיה רבקה בת לאה, לרפואה שלמה, בתוך שאר חולי ישראל.

אח של בעלה, מנכ"ל 'איחוד הצלה' אלי פולק, מתאר ל'כיכר השבת': "גיסתי והתינוק שלה נאבקים על חייהם. ואני אומר לאנשים: אתם חייבים לשמור על החיים שלכם. ואם לא אכפת לכם על עצמכם, תשמרו לפחות על חיי אחרים".

"תשמרו על עצמכם, ולכו להתחסן. איך מישהו יכול להסתובב עם ההרגשה שהוא הרג מישהו", מסיים פולק - בתקווה שבעזרת השם לא תנחות חלילה מכה שלישית על משפחתו.

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי מ'שיבא', על חיסוני נשים בהיריון (צילום: דוברות בית החולים)

שמות יולדות נוספות, לתפילה:

לאה בת פייגא גיטל - יולדת צעירה.

רחל נעמי (ברג) בת אסתר חנה - בת 33 מירושלים, אם לחמישה ילדים. תינוקה יולד כפג בשבוע ה-31 להיריונה, ואף הוא במצב קשה.

יהודית מרים בת חנה גיטל - בת 37 מבני ברק, יולדת.

חדווה בת רחל - יולדת.

• תמר בת אסתר רבקה - בהיריון.

שאשע ברכה בת לאה רבקה - יולדת.

שמות חולי קורונה נוספים שמצבם קשה, וזקוקים לתפילות - מתעדכנים כל העת, בידיעה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר