בהלת המוטציות

חיסון נגד קורונה לנשים הרות? זו המלצת משרד הבריאות

ועדת תעדוף החיסונים של משרד הבריאות יצאו בקריאה לחסן נשים בהיריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או בעלות מחלות רקע, וזאת בשל הסיבוכים הקשים מהקורונה (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חיסון לקורונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מקרי התחלואה הקשה הרבים, של יולדות או נשים הריוניות צעירות, להם נוכחנו להם בימים האחרונים, כולל מעקב רציף כאן ב'כיכר השבת', השפיעו על משרד הבריאות ועל אופן תפיסתו את ההתמודדות מול המוטציות המשתוללות.

ועדת תעדוף החיסונים של משרד הבריאות, בהם יושבים מומחי רפואה בלבד ולא גורמים מדיניים, קיבלו את המלצות מנכ"ל משרד הבריאות וועדות אחרות במשרד, הקוראות לחסן נשים בהיריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או בעלות מחלות רקע.

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "לאחר הדיון בקרב המומחים, וועדת התיעדוף גיבשה הצעתה לנשים הרות שמעוניינות להתחסן. הוועדה מדגישה את הצורך בשמירת מרחק ומסיכה במיוחד בקרב נשים הרות.

"כמו כן, הוועדה ממליצה לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע - להתחסן במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה".

עוד נאמר כי "אצל נשים בהריון אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה. מכאן הצורך לזהירות יתר בשמירת מרחק ובעטיית מסיכה".

משרד הבריאות מוסיף ומרגיע את החוששות ומציין כי "לדעת מומחים אין כל מנגנון ביולוגי המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר". כמו כן, "אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון לא נצפו במהלך ההיריון תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסיה מקבילה שלא חוסנה".

ההחלטה תקדימית ברמה עולמית, לפי שחברת החיסון "פייזר" לא ניסתה את חיסוניה על אוכלוסיית הנשים ההרות, כך שאין המלצה רשמית לכך, אך במשרד הבריאות הבינו שהמוטציות, הבריטית והדרום אפריקנית, מסוכנות משמעותית לנשים הרות וליולדות.

רק ביומיים האחרונים פורסמו על עשרה מקרים של נשים בהיריון או יולדות שהגיעו למצב אנוש כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, עניין שהדליק נורה אדומה בוהקת בקרב גורמי המקצוע במשרד הבריאות. עם זאת, עדיין לא ברורה הסיבה הרפואית להתפתחות מסוכנת זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר