הרגעים האחרונים

טראמפ עוזב ומתכנן הקמת מפלגה חדשה

הנשיא היוצא דונלד טראמפ, יעזוב את היום את הבית הלבן מבלי שישתתף בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן. על פי הדיווחים הוא שוקל הקמת מפלגה חדשה בשל האכזבה מחבריו (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ אתמול בנאום הפרידה שלו (צילום: הבית הלבן)

היום (רביעי) יושבע נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן, והנשיא היוצא דונלד טראמפ יעזוב את הבית הלבן יחד עם רעייתו בסביבות השעה 8 בבוקר (שעון ארה"ב). טראמפ לא מתכוון להשתתף בטקס ההשבעה של ביידן והוא יערוך לעצמו טקס פרידה חגיגי בבסיס חיל האוויר אנדרוז במרילנד, משם ימריא בפעם האחרונה במטוס הנשיאותי לאחוזתו שבפלורידה.

טראמפ ניצל את היום האחרון שלו בבית הלבן לטובת כמה החלטות אחרונות, הוא הורה לאסור על גירוש של אזרחי ונצואלה מארה"ב למשך 18 חודשים בעקבות המצב שם, והורה לחשוף מסמכים הקשורים לחקירת ה-FBI של המעורבות הרוסית בבחירות 2016, מסמכים שינקו את שמו בכל הנוגע לפרשייה זו.

במסגרת המסורת של הנשיאים היוצאים גם טראמפ צפוי להעניק חנינה לעד 100 עבריינים מורשעים, ביניהם גם היועץ לשעבר שלו סטיב באנון שהואשם בהונאה וגניבת מליונים באמצעות קמפיין אינטרנטי שעשה לגיוס כספים לבניית החומה בגבול מקסיקו. שלושה עבריינים מורשעים שלהם טראמפ כבר החליט להעניק חנינה הם הראפרים ליל וויין וקודאק בלאק שהורשעו בעבירות נשק, וראש העיר דטרויט לשעבר קוואמי קילפטריק שמרצה 28 שנות מאסר על עבירות שחיתות.

על פי הדיווחים בארה"ב, טראמפ שמאוכזב מיחס חבריו למפלגה הרפובליקנית דן בימים האחרונים עם יועציו ומקורביו על אפשרות של הקמת מפלגה חדשה, דבר מהפכני בפוליטיקה האמריקאית, שפועלת בצורה דו מפלגתית כבר יותר מ-150 שנה. הנשיא האחרון שנבחר ממפלגה אחרת היה ב-1850 - מילרד פילמור שכיהן מטעם המפלגה הוויגית. הקמת מפלגה כזו שתנסה לשנות את כללי המשחק הפוליטי בארה"ב תדרוש מטראפ סכומי עתק ומאמצים גדולים ולא בטוח שהם יביאו את התוצאה אליה הוא שואף שכן עד עתה ניסיונות כאלה כשלו בארה"ב.

על פי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' טראמפ רוצה לקרוא למפלגה החדשה "מפלגת הפטריוטים", טראמפ שדמיין לחזור ב-2024 ניזוק קשות מאירועי הפריצה לקפיטול והאמון בו על פי הסקרים עומד בשפל חמור במיוחד.

חלק מהסיבות למחשבות על הקמת המפלגה החדשה היא היחס לו זכה טראמפ מבכירי מפלגתו שהאשימו אותו בהתססת תומכיו שהביאה לאירועים האלימים בגבעת הקפיטול ואף חלקם מתכוונים להצביע נגדו בהצבעה בסנאט במשפט ההדחה שלו שיתקיים בעוד כמה ימים ולמעשה במידה ויורשע לא יוכל להתמודד על הנשיאות במסגרת שום מפלגה.

החלטתו זו של טראמפ לאיים בפתיחת מפלגה חדשה יכולה למעשה רק לפגוע בו במשפט ההדחה, שכן הסנאטורים הרפובליקנים לא יפחדו להצביע כנגדו שכן בכל מקרה זה לא יפגע בבחירתם מחדש אם הוא יקים מפלגה חדשה אליה יעברו תומכיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר