הנתונים המבהילים של הקורונה

בשלושה שבועות בלבד: 927 חולים קשה, ארבעה נפטרים

המספרים של ארגון 'חסדי עמרם', שהקים מערך רפאי לטיפול ביתי בחולי קורונה - מלמדים עד כמה המצב קשה; בתוך 3 שבועות בלבד, טופלו 3,767 חולים בביתם; 34 נצרכו לפינוי לבתי חולים (ארץ)

מתנדב של הארגון, בפעילות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ארגון 'חסדי עמרם', שהקים מערך רפואי מיוחד לטיפול ביתי בחולי 'קורונה', מפרסם כעת את המספרים המבהילים של החולים - בשלושת השבועות האחרונים.

לפי הנתונים, כפי שפרסם לראשונה אבי מימרן, מאז הראשון לינואר ועד אמש, שהם 19 ימים, התקבלו בארגון 9,641 פניות בעניין הקורונה. 5,931 פניות טופלו בייעוץ והכוונה, ו-3,767 פניות טופלו באשפוז בית. יצוין כי מרבית הפניות הם של חולים חרדים, אך לא רק והארגון מסייע לכל הפונים.

הפעילות ב'חסדי עמרם' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפי נתוני ארגון החסד, בשלושת השבועות האחרונים נרשמו 927 חולים קשה - כאלה עם סיטורציה של 90 ומטה. מתוכם, 34 חולים נצרכו לפינוי לבית החולים. הרופאים שעובדים עם הארגון ערכו בשלושת השבועות הללו 1,566 ביקורים.

עד כה, בחסדי שמים, 426 מהחולים קשה - החלימו, ובסך הכל, 3,441 חולים החלימו ודיווחו. לעומת זאת, ארבעה חולים - נפטרו.

מרבית החולים קשה, שנותרו בביתם - לא מוגדרים ככאלה לפי עדכוני משרד הבריאות, מה שמלמד כי היקף התחלואה הוא גדול, עוד הרבה יותר מהידוע.

יצוין כי לרשות ארגון 'חסדי עמרם' ישנם 15 רופאים, שפועלים במהלך היום לעריכת ביקורי בית אצל החולים, כשזה יכול להגיע אף ל-20 ביקורים ביום. לרשותו של כל רופא עומד נהג מתנדב עם רכב, אח וציוד רפואי. לצדם, פועלים מתנדבים רבים להעברת ציוד רפואי נדרש לבתי החולים ובמקביל לרכישת תרופות נצרכות.

הארגון פועל בצורה מסודרת מאוד, כאשר אפליקציה ייחודית מדווחת כל הזמן, על כל חולה, מה מצבו, באיזה שלב של הטיפול הוא נמצא, מה רמת הדחיפות של הטיפול בו ואיזה ציוד יש לו.

לפני כחודש, כשהיה נראה שהגענו לשיא חדש, סיפר ר' יצחק מרקוביץ', מחברי הנהלת הארגון, ל'כיכר השבת' כי "אנחנו במצב גרוע יותר ממה שהיינו בחג הפסח ובחג הסוכות". לדבריו, "יש יותר מקרים, ומקרים יותר קשים שבגללם אנו נאלצים לשלוח לבתי חולים". והנתונים הללו, מלמדים עד כמה המצב קשה.

הרב מרקוביץ' הגדיר את המצב כ"קטסטרופה, בצורה הכי קשה מאז פרוץ הנגיף". וסיפר כי לא נשארו להם מכונות של מחוללי חמצן, עד שברגע האחרון השיגו עוד כמה מכשירים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר