דרמה חורפית

כך אב ובנו חולצו מלב השיטפונות • תיעוד

ארבעה צוותי חילוץ והצלה, בסיוע היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז ירושלים, פעלו לחלץ גבר וילד שנלכדו בשיטפון שיצרו הגשמים סמוך לגשר הרכבת בעמק. תיעוד דרמטי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דרמה חורפית (צילום: אריק אבולוף)

מחלצי כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים בסיוע יחידת היל"מ של כבאות והצלה לישראל ירושלים, חילצו את הלכודים ללא פגע מתוך מי הנחל, לאחר שתוך כדי נסיעה בתוואי הנחל, האזרחים נסחפו עם הטרקטורון מרחק רב אל תוך המים הגועשים וחייהם היו בסכנה.

לאחר החילוץ, חובשי מד"א ביצעו בדיקה למחולצים וכאמור מכוחות מד"א נמסר כי מצבם טוב, ואינם זקוקים לפינוי.

יצויין, כי הלכודים לא נפגעו, הודות לחילוץ המהיר והמקצועי של צוותי החילוץ מכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים וכן בזכות ההיערכות המקיפה של הצוותים מבעוד מועד, והסיורים התכופים של לוחמי האש באזורי הסיכון .

את הלכודים זיהה מפקד המחוז טפסר ניסים טויטו, בעת שהוא ומספר קצינים נוספים ערכו סיור עם הכוחות שנערכו בשטח בכדי לסייע ולטפל במקרים כאלו בדיוק

טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים אמר לאחר מכן: "בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים כמו תמיד, נערכנו מראש למזג האוויר הקיצון, עם מודיעין מטאורולוגי איכותי ומיפוי מדויק של אזורי ההצפה והשטפונות הפוטנציאליים. בהתאם לכך, החל מגשם ראשון, אנחנו מבצעים סיורים באזורים אלו, מונעים מאזרחים מלהיכנס למים ע"י הסברה והכוונה מקצועיים, וכן נערכים לחילוץ במידת הצורך קרוב ככל הניתן לאזורים אלו".

"היערכות מקדימה זו, הוכיחה את עצמה היום, ותצפית שלנו זיהתה כמעט בזמן אמת אב ובנו שנכנסו למים ונלכדו בו, דבר זה, סייע לנו להזניק ולהכווין למקום כוחות חילוץ מיוחדים שלנו, שבתוך זמן קצר הצילו את חיי הלכודים", אמר טויטו.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים שבים ומזכירים לציבור: "אין לחצות נחלים ומקווי מים במיוחד בזמן שיורד גשם והנחלים עולים על גדותיהם. בכל אירוע חילוץ או הצלה, התקשרו 102 ללוחמי האש ובתוך זמן קצר תקבלו את המענה הטוב והמקצועי ביותר שיש".

(צילום: רשת רוטרניק)
(צילום: רשת רוטרניק)
(צילום: רשת רוטרניק)
(צילום: רשת רוטרניק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר