"נכנע למגזרים"

מחלוקת פוליטית: מי מונע הגדלת הקנסות?

ברקע הדרישה להעלות את סכומי הקנסות - מחלוקת בין הליכוד לכחול לבן מדוע זה לא עולה להצבעה בכנסת • כחול לבן: נתניהו מונע; הליכוד: עושים פוליטיקה מהקורונה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

ישיבת הממשלה אתמול (שלישי) עסקה בהארכת הסגר המהודק, ובסיומה הוחלט על תוספת בת עשרה ימים. במהלך הישיבה היו דין ודברים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ באשר ליעילות הסגר כאשר האכיפה נמוכה דווקא במקומות עם תחלואה גבוהה.

בסוף סוכם כי נתניהו יתן לגנץ ו'כחול לבן' לקדם את הגדלת הקנסות, באמצעות מזכירות הממשלה, ורה"מ יתמוך כפי שהובטח כבר לפני כחודש.

גורם ביהדות התורה אמר עם זאת ל'כיכר השבת' כי המפלגה החרדית תתנגד להגדלת קנסות הקורונה. "סתם פופוליזם", טען בנוגע לקנס המוגדל.

נציין כי לדברי גורמים פוליטיים, הבטחת רה"מ לפני כחודש לא קוימה מכיוון שהסיעות החרדיות לא נתנו את אישורם למהלך.

אבל היום המציאות אחרת, והמאבקים בין שתי המפלגות שהרכיבו את ממשלת האחדות עלו מדרגה: 'כחול לבן' מנעה את כינוס ועדת החוקה לאישור תקנות הסגר, עד שמזכירות הממשלה אכן תוודא מול לשכת יו"ר הכנסת כי המליאה מתכנסת לדון בסוגיית הקנסות, אחרי שראתה כי הביצוע מתעכב.

אחרי מספר שעות, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, המכהן גם כממלא מקום מנכ"ל לשכת רה"מ, אכן שלח את המכתב ליו"ר הכנסת - אבל בו ביקש את כינוס המליאה רק לקריאה ראשונה, דבר שלכאורה עדיין ממשיך לעכב את אישור הגדלת הקנסות.

מ'כחול לבן' נמסר: "מכתב מזכיר הממשלה הוא עוד תרגיל מכוער ואנוכי מבית מדרשו של נתניהו שדואג לעצמו ומפקיר את הציבור. 'הליכוד' מבקשת לקדם בקריאה ראשונה בלבד ולא להשלים הליך קריאה שנייה ושלישית שיעניק פתרון לסגירת מוסדות החינוך והאירועים שפועלים בניגוד לסגר והעלאת מתווה הקנסות. בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את רה"מ. חבל שאין חיסון מפני טריקים".

גורם ב'ליכוד' השיב: "לצערנו 'כחול לבן' עושה פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. רה"מ נתניהו אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום חקיקת הקנסות בכנסת, ואכן מזכיר הממשלה ברוורמן פנה ליו״ר הכנסת בדרישה לכנס את המליאה לשם כך. 'כחול לבן' הם אלה שהתנו את אישור הסגר בוועדות בכנסת תמורת מינוי חילי טרופר לתפקיד שר המדע במקום יזהר שי".

על כך השיבו בכחול לבן, "שנתניהו יתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים. כל עוד לא יאשר את האכיפה - שתוריד את התחלואה - נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב בריאות הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר