פייזר הודיעה

סופית: החיסון עמיד בפני המוטציה הבריטית

במסמך שפורסם היום וטרם עבר ביקורת עמיתים, טוענות החברות כי "ביולוגית, אין הבדל משמעותי בפעולת הנטרול" בין הגרסה המקורית של הווירוס כפי שהופץ מסין, ובין המוטציה (קורונה)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

החיסון נגד קורונה שפותח על ידי פייזר וביונטק ככל הנראה יעיל כנגד המוטציה הבריטית, כך עולה מתוצאות מחקר כמעט סופיות שביצעו החברות.

לגרסה, המכונה B.1.1.7 יש מספר רב של מוטציות, מה שהוביל לחששות העלולים לעקוף את ההגנה החיסונית שמספקים מיליוני החיסונים המופצים ברחבי העולם, וחלק גדול מהם נוצרו על ידי פייזר.

חוקרים במטה ביונטק שבגרמניה מצאו כי גרסת הנגיף הנושאת את כל המוטציות של הזן החדש מנוטרלת על ידי נוגדנים שנמצאו בדמם של 16 חולים שקיבלו את החיסון, מחצית מהחולים היו בני 55 ומעלה.

במסמך שפורסם היום וטרם עבר ביקורת עמיתים, טוענות החברות כי "ביולוגית, אין הבדל משמעותי בפעולת הנטרול" בין הגרסה המקורית של הווירוס כפי שהופץ מסין, ובין הגרסה החדשה.

אולם החוקרים מסייגים כי "ההתפחות המתמשכת של נגיף הקורונה מחייבת פיקוח רציף אחר השפעת השינויים על הגנה שנוצרת על ידי חיסונים המופצים כיום". כלומר גם אם החיסון יעיל נגד המוטציה הבריטית, הוא לא בהכרח יעיל נגד מוטציות אחרות קיימות או עלולות להתפתח.

הבדיקה ליעילות החיסון של פייזר נגד המוטיציה הבריטית היא הראשונה מסוגה שהושלמה על ידי יצרנית חיסונים גדולה, ויצרניות חיסונים אחרות ממהרות לבדוק את היעילות שלהן כנגד הגרסה הבריטית.

למרות האופטימיות הזהירה, קבוצת מדענים בדרום אפריקה הזהירה כי חיסונים עשויים להיות פחות יעילים נגד המוטציה הדרום-אפריקאית המחולל גל שני של התפרצות במדינה. מחקר ראשוני שנערך למתחסנים דרום אפריקאיים הראה כי היעילות של החיסון בפני המוטציה הדרום-אפריקאית נמוכה ביותר. אכן יש לציין כי אין מדובר בתוצאות חד משמעיות.

גם אם החיסונים עדיין פועלים היטב כנגד המוטציות הנוכחיות, יצרני החיסונים והרגולטורים מתחילים להיערך לכך שהנגיף יתפתח עוד יותר, לכדי מוטציות חדשות.

אם החיסונים יהיו יעילים פחות משמעותית נגד מוטציות חדשות, החברות יצטרכו להתאים את התוצרים שלהם ולייצר גרסאות חיסון חדשות ומותאמות. החוקרים של ביונטק אמרו כי בניגוד לחיסונים נגד נגיפי שפעת משתנים, טרם הוקמה בחברה יחידה לטיפול במוטציות מתחדשות של נגיף הקורונה.

בעבר, אמרו בביונטק כי הם יכולים לשנות את החיסון שלהם בכדי להתמודד עם זן חדש בתוך כשישה שבועות. אך על הרגולטורים להחליט אילו הגבלות הן יטילו על פיתוח חיסונים חדשים ומותאמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר