סימן לבאות?

"שגריר ארה"ב לישראל, עזה והגדה המערבית"

מהפעולות הראשונות של ממשל ביידן: שינוי הגדרת תפקידו של שגריר ארה"ב בישראל בחשבון הטוויטר הרשמי, ל"שגריר ארה"ב לישראל, עזה והגדה המערבית" • רמז לעתיד? (מדיני)

(צילום: טוויטר)

אחרי ארבע שנות כהונתו של דונלד טראמפ בנשיאות ארצות הברית, בהם תמך רבות במדינת ישראל, חוששים בירושלים משינוי מדיניות בשנות ממשל ג'ו ביידן, שהושבע היום לנשיאות.

שעה קלה אחרי כניסת ביידן לתפקיד, שונה השם של חשבון הטוויטר הרשמי של שגריר ארה"ב בישראל, שינוי שעורר דאגה וחשש האם מדובר בסימן לבאות.

במקום "שגריר ארה"ב בישראל", שונה שם חשבון הטוויטר ל-"שגריר ארה"ב לישראל, עזה והגדה המערבית".

אך בדוברות השגרירות מיהרו להרגיע ומסרו לעיתונאים כי שינוי השם של חשבון הטוויטר של השגריר לא משקף שינוי מדיניות, מדיניות חדשה או שינוי מדיניות עתידי, ואין בכל כל אינדיקציה לגבי הצפוי.

אחרי שעה קלה, בעקבות הדיווחים בכלי התקשורת, שונה חזרה שם חשבון הטוויטר ל"שגרירות ארה"ב בישראל".

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דיווחו כי גורמים בממשל ביידן אמרו היום בשיחות סגורות כי בכל הנוגע ליחסי ישראל והפלסטינים ולמדיניות הממשל בעניין היעד כרגע הוא למנוע מנתניהו להחמיר את המצב עם הפלסטינים ולא לזעזע את השטח.

מהשיחות עלה עוד כי כרגע הממשל מבין שלא יוכל לבצע מהלכים משמעותיים, ולכן המטרה המרכזית כרגע היא להרגיע את השטח ולא לגרום לזעזוע.

אמש אמר שר החוץ המיועד בלינקן כי ביידן מאמין שהדרך הטובה ביותר לשמור על צביונה של ישראל כמדינה יהודית הוא לתת לפלסטינים את המדינה שהם זכאים לה, ופתרון שתי המדינות. עם זאת הוסיף כי קשה לו לראות התקדמות בנושא זה בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר