נערכים לאופציה

דנו בתרחיש: השתלטות המונית על הכנסת

יו"ר הכנסת יריב לוין והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה דנו עם בכירים במשטרה על אופציה של השתלטות המונית על משכן הכנסת, בדומה להשתלטות על גבעת הקפיטול בארה"ב (ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

דיון תיאורטי לקראת תרחיש אפשרי התקיים היום (רביעי) בין גורמים בכירים בכנסת לבכירים במשטרה: מה יקרה אם המונים יפרצו למשכן וישתלטו על הכנסת?

לפי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, יו"ר הכנסת יריב לוין והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה דנו בנושא עם חברי משמר הכנסת, נציגי המשטרה והמשרד לביטחון הפנים.

ברקע: הפריצה ההמונית אל גבעת הקפיטול בעת ההצבעה לאשרור נשיאותו של ג'ו ביידן. בישראל, חוששים כי מראות דומים יכולים להתרחש גם כאן.

נכון לעכשיו, לא קיים מידע מודיעיני מקדים שעשוי להצביע על כוונה לפרוץ אל הכנסת, אך כדי להתכונן לתרחיש קיצון, ביקש יו"ר הכנסת את הדיון.

בישיבה לא התקיימו החלטות קונקרטיות אך סוכם שכל הגופים המקצועיים יעבדו בתיאום ויחדדו את הנהלים הרלוונטיים כדי להיערך לתרחיש.

יצוין כי נשיא המדינה רובי ריבלין כבר התריע כי "אסור לנו שהתמונות הקשות מגבעת הקפיטול תהיינה קדימון לאשר יתרחש ברחובות ירושלים בחודשים הקרובים - בצל הנחיות החירום, בצל מערכת הבחירות הרביעית, בצל ההפגנות מול מעון ראש הממשלה ובצל המשפט הפלילי המתנהל נגד ראש ממשלת ישראל".

"כאשר פעם אחר פעם מנסים לשכנע אותנו שהמנגנונים שלנו רקובים, שתומכי המחנה הנגדי נוכלים, או אפילו בוגדים חלילה - האשמה מתועבת שמוטב שתיעלם מהשיח הציבורי - הם שוחקים את האמון שלנו בעצמנו, את האמונה שלנו בכך שבכוחנו לעבוד זה עם זה, ולחיות יחד", חידד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר