מסופ"ש הקרוב

חוזרים לישראל? אתם חייבים לעשות בדיקת קורונה

ממוצ"ש הקרוב, עלייה לטיסה לישראל תחויב בבדיקת קורונה שלילית 72 שעות לפני ההמראה או הצגת אישור החלמה • השבים מאיחוד האמירויות, ברזיל, דרום אפריקה וזמביה - חייבים בבידוד במלונית בידוד (קורונה)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מדינת ישראל ממשיכה במאמצים למנוע את המשך ההתפשטות וההדבקה בנגיף קורונה. לאחרונה, הצטברו עדויות ונתונים המצביעים על קיומה של מוטציה חדשה של הנגיף, שאותרה במספר מוקדים בעולם.

המשמעויות וההשפעות של מוטציה זו אינה ידועות עדיין, אך בינתיים, הוחלט לנקוט בצעדים הנדרשים למניעת התפשטותה. בהתאם לכך, בתקופה זו חלים כללים מחמירים על הטסים לחו"ל ועל המגיעים לארץ.

בעקבות השינוי בתקנות, מפרסם פיקוד העורף מדריך מפורט הכולל את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם ממריאים לישראל - או ממנה.

פעולות שצריך לבצע לפני טיסה לחו"ל

• ניתן לצאת לשדה תעופה לצורך טיסה אל מחוץ לישראל, עד 8 שעות לפני מועד הטיסה, ובתנאי שכרטיס הטיסה נרכש עד ליום חמישי, 7.1.2021 (כולל), או שהטיסה היא לאחת המטרות המותרות בתקנות.

• יש לבדוק מול מדינת היעד את מדיניות הכניסה שלה - האם היא מאפשרת כניסת תיירים, והאם היא דורשת בידוד או בדיקת קורונה. ניתן לבדוק מידע זה מול שגרירות המדינה בישראל, סוכן הנסיעות, חברת התיירות או משרד הבריאות של מדינת היעד. אם יש צורך בבדיקה היא תתבצע במכון פרטי בלבד עקב הצורך בתוצאות בדיקה באנגלית.

• יש למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 השעות שלפני הטיסה. יש למלא את הפרטים האישיים של המבקש לטוס כולל כל הנוסעים הנלווים אליו. בנוסף יש להקפיד למלא את הצהרת הבריאות במלואה. לאחר מילוי הפרטים יוצג אישור או סירוב עלייה לטיסה בהתאם לנתונים שמולאו. מי שאינו יכול לאשר את כל הסעיפים בהצהרת הבריאות, לא יורשה לעלות על הטיסה.

• יש להציג בכניסה לנמל התעופה ובפני נציג חברת התעופה את אישור העלייה לטיסה בצירוף כרטיס הטיסה.

המגיעים לישראל חייבים להציג אישור החלמה או תוצאת בדיקה שלילית

מיום שבת, 23.1.2021, ניתן לעלות לטיסה לישראל כפוף להצגת אישור החלמה מקורונה, או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני מועד ההמראה, או אישור מוועדת חריגים.

הנחיה זו חלה רק על נוסע ששהה מחוץ לישראל מעל 72 שעות, או על איש צוות בכלי טיס, שאמור לשהות בישראל מעל 72 שעות. הקנס בגין הפרת הנחיה זו עומד על כ-2,500 שקלים.

חובת בידוד למגיעים מחו"ל

בהתאם להחלטת הממשלה, כל המגיעים לישראל מאיחוד האמירויות, מברזיל, מדרום אפריקה ומזמביה, מחויבים לשהות במלונית בידוד.

כל המגיעים לישראל ממדינות אחרות בעולם, מחויבים אף הם לשהות במלונית בידוד, אך אם הם עונים על התנאים הבאים, ניתן לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר שעומד לרשותם:

1. הצגת הצהרת בידוד ביתי, הכוללת התחייבות לפיה קיימים התנאים המתאימים לשהות בבידוד ביתי מוחלט, והתחייבות להגיע למקום הבידוד ללא שימוש בתחבורה ציבורית (למעט מונית). יש למלא מראש טופס בקשה לבידוד ביתי של משרד הבריאות בקישור הזה.

2. ביצוע בדיקת קורונה בשדה התעופה.

3. התחייבות לביצוע בדיקת קורונה נוספת ביום ה-9 לבידוד.

מעבר למלונית בידוד

נוסעים המחויבים לשהות במלונית בידוד מטעם המדינה, עוברים הליך קליטה בן מספר שלבים, בסיומו הם עוברים בהסעה מסודרת למלונית

נוסעים שנדרשים לשהות במלונית בידוד מאחר שאינם עומדים בתנאים לקיום בידוד ביתי, יגיעו למלונית בצורה עצמאית. שימו לב - אין להשתמש בתחבורה ציבורית לצורך הגעה למלונית, למעט נסיעה במונית.

ההחלטה לאיזו מלונית יופנו המגיעים לארץ תקבע על ידי פיקוד העורף ומשרד הבריאות בשדה התעופה.

משך הבידוד

יש לשהות בבידוד למשך 14 ימים. ניתן לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים, בתנאי שמתקבלת תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה. יש לבצע את הבדיקה השניה ביום ה-9 לבידוד. למידע המלא על התנאים לקיצור משך הבידוד.

מחלימים מקורונה

אדם המגיע לישראל ושבידו תיעוד תוצאה חיובית בבדיקת קורונה, המעידה כי חלה בקורונה 10 ימים ומעלה טרם ההגעה לישראל, וכן תיעוד של בדיקת קורונה שלילית שבוצעה לפחות שבוע לאחר הבדיקה החיובית, ייבדק בבדיקת קורונה בישראל, שתבוצע לפחות 24 שעות לאחר הבדיקה השלילית שבוצעה בחו"ל.

על סמך תיעוד של תוצאה שלילית בבדיקה שבוצעה לאחר ההגעה, יחד עם תיעוד של הבדיקות הקודמות, יוכל רופא לנפק אישור החלמה. עד לקבלת אישור זה יש לשהות בבידוד.

אם התיעוד שבידי החוזר מעיד שאובחן במהלך 10 הימים טרם ההגעה כחולה, יופנה לבידוד וישוחרר רק לאחר קבלת אישור החלמה לחולה מאומת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר