נדבקו בהיריון

זו לצד זו, בבית החולים: אחיות במצב קשה, מקורונה

סיפור מטלטל, על שתיים מתוך 16 הנשים שנדבקו בנגיף במהלך היריון: אחיות, בת 21 ובת 28, שעובריהן יולדו בהליך חירום, והן מאושפזות זו לצד זו בבית החולים. "המצב הוא געוואלד", אומר קרוב משפחתן (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

בבית החולים מעייני הישועה, שמחלקת הקורונה בו עמוסה לחלוטין, מסתתר בין המקרים הכואבים סיפור נוגע ללב במיוחד: שתי אחיות, נשים צעירות, שנדבקו בקורונה במהלך היריון, ומצבן הרפואי כעת גרוע.

מדובר בתושבות בני ברק, האחת אם לילד, בת 21 מחסידות דושינסקיא, והשניה אם לארבעה ילדים, בת 28 מחסידות זוועהיל. הן החלו לחוש ברע בערך באותו הזמן, לפני כשבועיים, ובבדיקות קורונה שערכו הן יצאו חיובית לנגיף, אך בשלב ראשון עדיין נותרו בבתיהן.

אלא שבתחילת השבוע החלה הידרדרות ניכרת במצבן של האחיות, ומאחר והיו בהיריון הוחלט להבהיל אותן לבית החולים הקרוב, בעיר מגוריהם.

מעקב רפואי מדוקדק שנערך להן, גילה כי שני העוברים בסכנה, בשל מצבן הקשה של הנשים ההיריוניות, ובתוך זמן קצר בוצע לכל אחת מהן הליך חירום של לידה מוקדמת.

כעת, היילודים מאושפזים כפגים, ומצבם טוב יחסית. אך האמהות, השוכבות במרחק לא גדול זו מזו ב'מעייני הישועה', נזקקות לתמיכה נשימתית וחמצן, בשל מצבן הקשה.

מנהל היחידה לרפואת העובר ב'שיבא' על תחלואת היריוניות ויולדות (צילום: דוברות בית החולים)

קרוב משפחתם, ששוחח הערב (חמישי) עם 'כיכר השבת', אומר: "כולם אומרים שצריך תפילות, ואוי כמה שנכון. צריך לצעוק געוואלד. הן חייבות כל פרק תהלים שאפשר. אבל צריך דבר חשוב נוסף, והוא לחזק את ענין האחדות".

"הציבור כל כך מפולג, במיוחד בתקופה זו, ואם כל אחד יקבל על עצמו משהו למען אחדות עם ישראל, זה בעזרת השם יהיה לזכות שתי הנשים הצעירות והיקרות האלו", מוסיף קרוב המשפחה בתחינה.

שמות האחיות, לתפילה: נחמה ריקל בת פייגא גיטל, ולאה בת פייגא גיטל, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

שמות חולים נוספים שמצבם קשה, וזקוקים לתפילות - מתעדכנים כל העת, בידיעה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר