ב'שבעה' על רעייתו

שבר על שבר על שבר: הגאון רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל

בתוך ימי ה'שבעה' על רעייתו מרת זיסל שנפטרה מקורונה, נקבע השבת דבר פטירתו של הרב מנחם מנדל משי זהב שנמצא שרוע בביתו - כ-3 שבועות אחרי פטירת בנם ממחלה (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בשבט תשפ"א | 23.01.21
המנוח ורעייתו ע"ה (צילום משפחתי)

המוות היכה פעם, פעמיים ושלוש: בליל שבת נפטר בבית החולים הגאון הרב מנחם מנדל משי זהב זצ"ל (84), בתוך ימי ה'שבעה' על רעייתו מרת שרה זיסל משי זהב ע"ה, ובתוך ה'שלושים' לפטירת בנו ר' משה ז"ל.

המנוח פונה לבית החולים ביום שישי בשעות הבוקר, לאחר שנמצא בביתו כשהוא ללא הכרה ובמצב קשה, ושעות ספורות לאחר מכן הוא השיב כאמור את נשמתו ליוצרה.

רבי מנחם מנדל זצ"ל נולד לאביו רבי חיים דוד, מאנשי ירושלים שהיה ידוע במומחיותו באבחון אנשים באמצעות מבט על ידיהם.

המנוח היה גאון בתורה ובהלכה, שישב במשך שנים רבות בין היתר בהיכל ישיבת מיר בירושלים ושקד על תלמודו, ואף זכה לחבר ספרי הלכה ולימוד רבים.

בנוסף, בפרק זמן מסוים בחייו, שימש ר' מנחם מנדל כמשגיח בישיבת אמשינוב, בה העמיד תלמידים רבים, והיה מוערך מאוד.

במקביל, במשך שנים רבות, עסק המנוח בעריכתו של העיתון האידישאי 'אידישע שטראל', שבועון שיצא לאור במשך שנים רבות.

יהודה משי זהב, בהלווית אמו (באדיבות המצלם)

הערב עם פטירתו, כתב בנו, יהודה משי זהב. "ריבונו של עולם, אני יודע שאתה מעמיד אותנו בניסיון, ניסיון קשה וכואב. אוי, כמה כואבב. אבל אני מבטיח לך שאפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי גם שם נמצא ה' יתברך".

"אני יודע שכשאבא נותן מכות זה רק מאהבה, אמשיך לאהוב אותך בכל לבבי, בכל נפשי ובכל מאודי וללכת בדרך התורה והמצוות, להגביר פעלים במעשי החסד והרחמים, כפי שחינכו אותי הורי היקרים ז"ל. הנאהבים והנעימים שבחייהם ובמותם לא נפרדו. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

מארגון זק"א נמסר. משפחת זק''א משתתפת באבלו הכבד והכאוב של יו''ר הארגון יהודה משי זהב, בפטירת אביו הרב מנחם מנדל ז''ל, תוך ימי השבעה על אמו מרת שרה זיסל ע''ה, במעשיך הגדולים תנוחם ולא תדע עוד צער,

הלווייתו של הגאון רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל תצא הערב, בשעה 22:15, מ'שמגר', תעבור דרך ביתו ברחוב שבטי ישראל, בדרכה להר הזיתים, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר