זינוק חד ומדאיג

הגל השלישי: 51,218 ילדים ונערים נדבקו בנגיף ה'קורונה'

מתחילת החודש, בשיא הגל השלישי של מגיפת הקורונה, נדבקו בישראל 51,218 ילדים ונערים בנגיף - 138 מהם אושפזו בבתי החולים • הבוקר, מאושפזים חמישה ילדים ונערים במצב קריטי (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

זינוק חד במספרם של חולי קורונה מתחת לגיל 17 בגל השלישי של התפרצות הנגיף, כך עולה מהנתונים המתפרסמים הבוקר (ראשון) לראשונה על ידי אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, מתחילת החודש ועד לסוף השבוע האחרון - 51,218 ילדים ונערים נדבקו בנגיף. בכל הגל השני של המגיפה, נדבקו בישראל רק כ-34 אלף צעירים.

בבתי החולים מאושפזים חמישה ילדים ונערים - במצב קריטי. מתחילת חודש ינואר, אושפזו 138 ילדים, תשעה מהם במצב קשה או קריטי. יותר מבכל חודש אחר.

ב'ידיעות' מדגישים כי למרות המספרים הללו, ה'קורונה' לא גורמת, לפי הידוע, לתמותה או תחלואה קשה באופן נרחב, בקרב ילדים ונערים.

במערכת הבריאות מעריכים כי ייתכן ויש קשר בין ההתפרצות הזו של הנגיף, בגילאי 17 ומטה, לבין ההתפשטות המהירה של הנגיף בשל המוטציות הבריטית והדרום-אפריקאית.

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה, אמר ל'ידיעות אחרונות' כי "הדיווחים בבריטניה הם שהמוטציה הבריטית שכיחה יותר בקרב ילדים. אני מעריך שאותו דבר מתרחש כאן. אני לא רואה סיבה אחרת".

אמש, החלו לחסן את תלמידי י"א-י"ב, בני 17 ו-18, אך מדובר בצעד שלא מספיק אל מול ההתפרצות בקרב בני 17 ומטה, כך שאם המספרים ימשיכו לטפס, ייתכן ולא יהיה מנוס מהמשך סגירת מערכת החינוך, עם תום הסגר השלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר