"כן קורונה, לא קורונה"

יעל שבח התרגשה מהלב החם של 'הקיצונים ממאה שערים'

חסידי תולדות אהרן ממאה שערים, ששמם מוזכר בימים אלו בשל התעלמותם מהנחיות הקורונה, שיגרו שי לט"ו בשבט לאלמנה יעל שבח - שמתארת ל'כיכר השבת' כמה התרגשה מכך (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יעל שבח, וחבילת השי מהרבי (צילום: מתוך טוויטר)

בימים אלו, בהם חסידי תולדות אהרן מוזכרים שוב ושוב כמפרי הנחיות הקורונה, 'החסידים הקיצונים ממאה שערים', מעניין להיזכר בפן האמיתי שלהם: יעל שבח, 'אושיית רשת' מוכרת, סיפרה היום (שני) על משלוח מפתיע ומחמם לב שהיא וילדיה קיבלו מהם.

יעל, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני כארבע שנים, צייצה: "רק שתדעו, שחסידות תולדות אהרן (שאין לי שום קשר אליה) מגיעה לכאן לפני כל חג, כדי להביא לנו מתנה הקשורה לחג, ביחד עם ברכה מהרב'ה".

מדובר במיזם ייחודי, שהגה האדמו"ר מתולדות אהרן מאז החל בהנהגת החסידות, בשנת תשנ"ז. תחילה יעדי המשלוחים היו חמש אלמנות בלבד, שגרו סביב בית מדרש ב'בתי אונגרין' הירושלמית, בסיוע של מספר גבאים ומקורבים.

"במשך השנים הביקוש התרחב, מספר האלמנות גדל", אומרים מקורבי הרבי ל'כיכר השבת', "וכיום הוא מחלק את חבילות השי ל-2850 אלמנות וליותר מ-5000 יתומים ברחבי הארץ, לכל המגזרים - חסידים, ליטאים, מזרוחניקים; כל יהודי שידוע שנמצא במצוקה, מקבל את התמיכה שבע פעמים בשנה, לקראת חגי ומועדי ישראל".

האדמו"ר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

באשר לתכולת החבילות, מספרים חסידי תולדות אהרן כי "בכל חג שולחים דברים קשורים לחג. בכל ערכה מושקעת המון מחשבה, אכפתיות, לב ונשמה, ובשבוע הקרוב לחג היא תישלח על ידי מתנדבים שמתפזרים ברחבי הארץ בשליחות הרב'ה שליט"א, כדי להביא אור ושמחה לבתי האלמנות".

"האדמו"ר סבור", אומר אחד המתנדבים, "שמה שחסר לאלמנות וליתומים, יותר מהכל, הוא 'אבא', כזה שכואב איתם, שמנחם אותם, שקונה להם דברים ושנותן להם את הלב והנשמה. בגלל זה הוא הקים את הארגון שנותן לאלמנות את ההרגשה, הגב והחיזוק, הדרושים בכל חג ובכל עת".

בשיחה עם 'כיכר השבת', נשמעת יעל שבח נרגשת. זה התחיל מיד לאחר הרצח של רזיאל", היא משתפת: "הגיע בערב ט"ו בשבט שליח מיוחד עם דברים מטעם הרבי, שכללו מגש פירות ומשחקים לילדים".

שבח, באולפן 'כיכר השבת' (ארכיון. צילום: יוחנן בלייך)

"בערב פורים, באישון ליל, זה שוב חזר על עצמו: קיבלנו משלוחי מנות לכל ילד. וככה בכל חג, מבלי לפספס שום חג. לא מעניין אותם כן קורונה, לא קורונה", מדגישה שבח: "הם תמיד באים עד לכאן, לחוות גלעד - מקום ששליחים של אוכל לא מגיעים".

האלמנה מדגישה, כי "דווקא הם, שידועים ב'אהבתם' לציונות ולהתיישבות, מצליחים למצוא את הזמן והדרך להגיע לכאן, כדי לעזור ליתומים. מעולם לא דיברתי איתם, והניסיון שלי לומר להם תודה, הוא רק באמצעות התקשורת".

חבילת השי מהרבי (צילום: מתוך טוויטר)
יעל שבח (צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר