נפטר ב'צינתור'

תלמיד ה'פחד יצחק': הגאון רבי אהרן לסקר זצ"ל

מנהל החיידר הוותיק במטרסדורף 'מענה שמחה', הלך היום לעולמו - באמצע צינתור ולאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הותיר אחריו אישה, 13 ילדים ומאות נכדים ונינים שבורי לב (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי אהרן לסקר זצ"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מבית החולים שערי צדק בירושלים, מגיעה הבשורה המרה על לכתו של המחנך והבעל קורא הוותיק, הגאון רבי אהרן לסקר והוא בן 78 בפטירתו.

המנוח נולד בניו יורק בארצות הברית, שם התחנך במוסדות לימוד חרדיים, בבחורותו, למד בישיבת 'רבינו חיים ברלין', והיה לתלמידו המובהק של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יצחק הוטנר זצ"ל, בעל ה'פחד יצחק'.

בגיל 30 עלה יחד עם אשתו ומשפחתו לישראל, והתיישב כפי הוראת רבו בשכונת מטרסדורף בירושלים, ברחוב פנים מאירות 17.

במשך עשרות שנים, שימש הרב לסקר כמנהל התלמוד תורה בשכונה - 'מענה שמחה', וזכה לחנך את הילדים על פי מסורת ישראל סבא, כשהוא דבק בהוראות רבותיו.

בנוסף, היה נחשב כבעל קורא מומחה ועד לשנה האחרונה, שימש כבעל קורא בבית הכנסת של השכונה, כאשר רבים מגיעים לשמוע דווקא את הקריאה המדוקדקת שלו.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "סבא זכרונו לברכה, היה אוהב כל יהודי ולא היה משנה לו מי עומד בפניו, הוא היה ירא שמיתי ובעל חסד אמיתי, לכל נזקק, זו לא אבידה רק שלנו, אלא של כל השכונה וכל מכריו".

בתקופה האחרונה, נדבק הרב לסקר בנגיף הקורונה והחלו לגלות אצלו סיבוכים בלב, על פי עצת הרופאים, הוחלט להכניסו לצינתור ובמהלך הצינתור, הוא השיב את נשמתו הזכה לבוראה.

המנוח, הותיר אחריו את רעייתו, 13 ילדים, שביניהם חתנו הגאון רבי מרדכי ברזכאי, מראשי ישיבת כנסת יעקב, עשרות נכדים ומאות נינים, כולם הולכים בדרך הישר.

הלוויה תצא הערב (שני) מביתו, ככל הנראה לכיוון הר המנוחות, ככל שיהיו פרטים, נעדכן כאן, ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר