הסגר יוארך שוב?

אדלשטיין: "נבקש את הארכת הסגר לפחות בשבוע"

שר הבריאות אדלשטיין התייחס במהלך ישיבת ועדת חוקה חוק ומשפט לגבי האפשרות להארכת הסגר ואמר כי "נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים". על הפרת ההנחיות אמר "אני רואה הפרות בכל המגזרים, בואו נפסיק לתקוף אחד את השני" (קורונה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
שר הבריאות (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

וועדת חוקה חוק ומשפט מקיימת בשעה זו דיון על התקדמות מתווה הדרכון הירוק למי שהתחסן או החלים מנגיף הקורונה. שר הבריאות, שמשתתף בישיבה אמר כי נתוני התחלואה יורדים בקצב איטי יותר משני הסגרים הקודמים. "הנתון היחיד שאיכשהו נותן הבנה שהסגר עובד הוא הירידה במקדם ההדבקה, אבל המספרים עדיין גבוהים ואין את אותה צניחה שראינו בסגרים הקודמים לאחר שה-R יורד". בהתייחס לשאלת חברי כנסת, אמר שר הבריאות כי הוא ומשרדו יבקשו את הארכת הסגר בשבוע נוסף לפחות. "התכנית כרגע היא להמשיך בהגבלות הקיימות, בסגר. נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים".

שר הבריאות אמר כי האשמת הציבור החרדי שכביכול נמצא בתחלואה גבוהה יותר מהמגזר הכללי היא לא נכונה עובדתית. "ה-R בחברה החרדית כיום עומד על 0.88, במגזר הכללי ה-R הוא 0.9 שזה גבוה יותר. זה משתנה מתקופה לתקופה. אני רואה הפרות בכל המגזרים, בואו נפסיק לתקוף אחד את השני".

אדלשטיין בוועדת החוקה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

אדלשטיין התייחס גם לנתוני ההתחסנות ואמר, כי "יש היענות יפה לחיסונים. יותר מ-80% מהאוכלוסייה בסיכון התחסנו ועדיין יש 252,000 איש שעונים להגדרה זו של 60 + ומחלות כרוניות שטרם התחסנו. יותר מ-60% מ-108,000 מרותקי הבית חוסנו". כשנשאל באשר לנתוני התחסנות בקרב עובדי ההוראה אמר שר הבריאות כי "עדיין אין היענות מספקת בקרב צוותים חינוכיים, בהם אין מגבלת גיל. בכללית התחסנו 31% בלאומית 27% במכבי 42% ובמאוחדת 31%. סה"כ 34% מצוותי ההוראה התחסנו ולא צריך להרחיב על ההשלכות של כך".

במענה לשאלתו של ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), כי הממשלה ומשרד הבריאות מסתירים פרוטוקולים, ענה אדלשטיין כי "התרופה הטובה ביותר לפייקים היא פרסום הנתונים כמו שאנחנו עושים. וכן, אתמול פורסם שמשרד הבריאות מסתיר מאות חולים שחלו לאחר החיסונים, אך נכון לאתמול מתוך 428,000 זכאי תעודת מתחסן, יש 63 מקרי תחלואה שזה 0.014%. זה פחות מהנתונים המקוריים שנכנסנו איתם לחיסון לפי נתוני פייזר של 95%. סטטיסטית זה פרומיל ולמיטב הבנתי אין תחלואה קשה לאחר החיסון השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר