תוכנית "המבקר"

המלחין אודי דמארי: "עד היום אין לי מושג בתווים"; צפו

הוא כתב הלחין עיבד והפיק מוזיקלית למיטב היוצרים במוזיקה כולל אברהם פריד, חיים ישראל ומוטי שטיינמץ ויעקב שוואקי, הכל משמיעה. אודי דמארי בראיון מיוחד באולפני כיכר (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן ועריכה: הלל רוזנברג)

הוא אחראי ל"מלך העולם" של חיים ישראל, ל"אחים בנפש" ו"ישנם אנשים" של אברהם פריד, ל"מרן שלי" של יעקב שוואקי ולעוד שירים רבים אותם כתב, הלחין וגם עיבד והפיק מוזיקלית עבור מיטב הזמרים והיוצרים במוזיקה היהודית כולל מוטי שטיינמץ, לוי פאלקוביץ, יניב בן משיח ועוד רבים וטובים. כעת הזמר והיוצר והמפיק אודי דמארי משיק סינגל חדש משלו "עם אחד" בראיון מיוחד באולפני 'כיכר השבת'.

דמארי חושף שלמרות ההפקות הגדולות והמקצועיות בהן הוא משתתף הוא אינו יודע לקרוא תווים כלל, "אין לי מושג מה זה דו רה פה דיאז, אקורדים, אין לי שמץ של מושג", הוא אומר בחיוך. "אני סופר תווים. הכל אצלי מגיע משמיעה, לא רציתי ללמוד את זה, אצלי זה יותר לב משכל", הוא מוסיף.

הוא מסביר כיצד בכל זאת הוא עובד עם מיטב הנגנים, "היום המחשב כותב לי הכל, אני יכול לנגן פרטיטורה שלמה והוא רושם לי".

"לפני כמה שנים עשינו קונצרט בברלין של לוי פאלקוביץ' הייתי אמור לכתוב דברים שם ולעמוד מול 64 כנרים. במצבים כאלה אני כותב את זה במחשב ואני לא זה שעומד מול הנגנים ומדבר איתם בשפה המוזיקלית, משהו אחר עושה את זה", הוא מסביר, "אני אוהב לשבת באולפן עם הכוס קפה שלי וליצור ולעשות מוזיקה, זה המקום שלי", הוא אומר בחיוך.

הוא מסביר מדוע החליט בשנים האחרונות להוציא באופן עצמאי משיריו, "אני אוהב בדרך כלל לא להיות בפרונט, אבל כל פעם שאני נותן שיר לזמר ואז שומע את זה ברדיו, אני מרגיש שיש משהו בהגשה הראשונית שלי שיותר אהבתי. אשתי אומרת לי "אתה מבצע את זה יותר יפה". התחלתי לעשות את עם השיר "תבוא" וחיבקו אותו יפה בכל כלי המדיה".

הוא מספר כי כבר מגיל צעיר החל לכתוב ולהלחין, "מגיל 14 התחלתי לכתוב שירי מגירה, שהם עדיין במגירה, אבל הם פחות מתאימים למה שאני עושה היום. לפני 15 שנה התחלתי לכתוב לשוואקי, זה התחיל עם "אך שמח, "סיפור חיי" של חיים ישראל ומשם הכל רץ. בפשטות באתי ושלחתי למייל או העברתי דרך חבר והמפיק של שוואקי אמר זה טוב, בוא נתקדם".

"כשאני מוכר שיר זה מילים לחן עיבוד כולל ההפקה הסופית", הוא חושף ומספר בחיוך, "היה לי וויכוח עם פריד, הסברתי לו איך אני רוצה שהוא ישיר באחד מהקטעים של השיר והוא אמר לי , "אודי אני שר פה תן לי קצת להתבטא".

הוא מספר כיצד הוא יוצר את שיריו, מהיכן הרעיונות, ומה יהיה בשיר הבא שכתב והלחין לחיים ישראל. וגם ביצוע לייב אקוסטי וחמים לסינגל החדש "עם אחד".

צפו והאזינו לראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

שרולי ברונכר מארח את אברומי ויינברג - שובו אליי

בני פרידמן 25 אלף נרות

דייויד טויב מארח את דודי קנופלר - פיה פתחה

מנחם ויינשטיין - הייוואיי

ניסים בלאק - הבה נגילה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר